CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday, November 30, 2008

Diri saya.... yang mana pilihan anda?

Salam....
erm lama dh sebenarnya yang wat entry ni.... tp tk tahu canner nak mula.... gmbr dh upload berzaman dh.... rasa mcm malas nak menaip..... apa kata kita biarkan gambar menguntaikan kata-kata dengan bahasa dan permaknaan anda sendiri.... boleh? jgn kata saya perasan lak...tp mmg saya perasan pun..... huhuu :D

Gambar ni saya mula2 masuk KPLI ni....
tgk laa muka saya comot nya..... huhuhuhu
debab semacam je....
sapa bijak cuba teka bper berat guwe time ni....?


erm yang ni sumer gambr latest lepas raya..... berat time ni adalah.... jeng jeng..... tp apapun still obes maa.... nak kena giatkan usaha tp.... tk tahu laa nak kata.....

~saya keliru lagi....
kata orang kena laa kuatkan hati
adakah hati saya kini kian merapuh...?
saya tak punya jawapan tuk persoalan itu
hakikatnya saya penat....~

26 comments:

@LiYaNNuaR said...

yg latest, ok... sbb laling tampak makin matang dan bijak mewarnai hidup ini... apa pun... kita seharusnya bersyukur dgn apa yang kita ada skrg... by the way laling.. u tak keseorangan, ok... kita kan serupaaaaaa... ingat tu tau!!

psssssssst... dlm melayari kehidupan ini.. hati harus kuat perkasa gitu...

Zam said...

jeng...jeng....tukang tilik datang nak meneka berat mse mula2 msuk kpli tu....

78 kg...betul tak?
hehehe....

ingatlah jika ade keazaman untuk merubh sesuatu pasti akan mendapat hasilnya... teruskan perjuangan...

Sufi Idany said...

@liya :
Thanks laling.... mmmuah.... syg u la.... laling ada tonik tk nak kuatkan ati i ni .... :D kita serupa.... beza cuma pada nama.... :D

Cikgu Zam :
cuba lagi ye.... nice try...

Redynne said...

kaguum..kaguum... betul kagum banget ama ida nih..

Sebenarnya kn dlm diri ida ni mmg ada semangat yg kuat..cuma kdg2 bila sendirian dn sunyi kita terasa lemah sgt. Hakikatnya Ida mampu buat apa yg sukar bagi org lain.
keep it up sis!

Insan di Bumi Allah said...

huu...kagums.....

Miim said...

waa...jauhnya beza! Kene reveal rejim diet yg ida pakai nih...supaya sy leh ikut skli...heheheh

Sufi Idany said...

Kak Reen :
sesungguh akak kian dekat di hati saya. terima kasih kerana keyakinan akak membina rasa kental di hati saya.

Insan :
aku jua turut menggagumi mu....

Miim :
silalah ikut.... yang penting disiplin diri kena kuat.... sekso den ekau tau dak?

azza_irah said...

eheh...
berjaya yang..
kl akak teka kang betul..
tak psl2 da kena banje mozella beger tuh...hehee..
jgn amik ati ek..
da sntiasa dekat dlm hati akak..

Sufi Idany said...

Kak Azza :
sib baik akak tak reveal.... kalu akak btul pun penyertaan akak di batalkan... hihihi....

Akak pun sama makin dekat di hati ida... terima kasih kerana sudi berjalan bersama ida, berkongsi indahnya fatamorgana alam yang ada ketikanya mengecewakan kita.

azza_irah said...

kecewa tu sebagai cabaran..bukan utk kita mengaku kalah..
kesali boleh tapi kaki tetap kena terus melangkah..

Chekgu BaniHassim said...

nak naik punye la senang kan??
nak turun, hazab..

chaiyook...

SHIMI said...

untuk berubah memang perlu banyak pengorbanan. tiada jalan mudah dan pantas, yang pastinya kita terus tekad untuk mencapai target.

Gee said...

sa paham bener perasaan terlebey sihat nie..i pernah nek smpai 60kg tau..tia ngam lngsung ngan tinggi cume 153 cm..ohoho
sa mogok tia mkan mlm for few weeks..n walaaaa!! turun jugak 6 kiwo huhu..
p/s : teruskan perjuangan bebeh...

UnGu VioLeT said...

kak.. makin cantik akak, gambar latest tue.. erm. kongsila petua pd mar nie..

addyaholix said...

terima kasih. salam juga buat sufi.

sedap nama sufi. kedengaran suci =)

Papa-Itam said...

wawawawa...
nak idany yang bawa sekali...cute...
hihihi
tahniah idany...

Sufi Idany said...

CekguBH :
Memang le.... penat eden... Thanks ya... :)

Abg Shimi :
tq ya.... pengorbanan tu biar tanpa syarat kan ? target tu biar yang nyata dan realistik... btul tak ?

Gee :
Seksa kan gee.... apapun sumer atas keinginan kita.... apa yang kita nak itu laa yg akan kita usahakan.... chaiyok!!!2

Mar :
Petua akak senang jer.... jgn amik nasik....huhuhu dulu akak amik nasik 2 - 3 kali je seminggu.... seksa dik..... n yang penting konsistent....

Addy :
thanks wak singgah umah sy.... hakikatnya itulah makna sufi.....

Papa :
amik laa papa kalu umi tk marah huhuhu.... ty umi dulu ...

i-chimera said...

sekali kita berputus asa, ia akan menjadi tabiat... so, jgn sesekali pun pernah utk berputus asa...

penat dulu tak apa... yang penting hasilnya yg akan menggembirakan...

tapi jgn sampai abaikan kesihatan ya..

Ad Rifza said...

Alhamdulillah..nampak kesannya tu...teruskan usaha untuk lebih bahagia...
Jangan biarkan ia merapuh lagi..bangkit mengukuhkan asas2 supaya kembali tunasan baru yang menyegarkan hati...

Sufi Idany said...

Abg Chime :
thanks abg ku.... insyaAllah tk kan aku berputus asa..... eheheh

Ad :
InsyaAllah... mudah2an tidak ada lagi episod merapuh di perjalanan yang akan datang.... mcm ad ckp.... semoga asasnya nnt kukuh.... :D u too ad...

en_me said...

hi adek maness ittewww..

Sufi Idany said...

Salam En_Me, terima kasih singgah.... uwaa... adek manis ek... perahsan laa wey....

Eazy Izzuddin said...

hype!.
salam singgah di sini..
=D

Gee said...

elow..cek my blog ah..sa ada tag for u..ehehe

cendawanintim said...

tak kisah berat camana sekalipon, asalkan sihat...

sufi sentiasa cantik dimata akak..

Sufi Idany said...

Eazy Izzuddin :
terima kasih beb.... singgah2 laa selalu...

Gee :
Mekaseh laa gee...

Kak Cend :
tahu sy sentiasa cantik kan? tq sis

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************