CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Wednesday, November 19, 2008

Terima kasih pada yang ingatkan saya.....

Salam.... waktu skang kat tepi laptop ni dah menunjukkan ke pukul 3:07am...weh.... dah dinihari laa...dh nak subuh.... naper tk nak tido ni.... mabuk ke saya ni....??? mata ni dh kena tongkat laa.... jenuh nak upload gmbr smpai sudah tk lepas2.... tension..... lepas wat entry puisi tu.... igt nak upload gmbr.... biar gmbr menceritakan semuanya.... hihihi.... suka lak bila gambar bercerita.... lain kali ek.... erm.... ekceli ada 3 4 utang tag dari kawan yang kian dekat di hati dan semakin erat tautan ukhuwah kami....

1stly saya nak mintak maaf ngan Adinda Mar dan Papa Itam.... ada tugasan tuk sy usaikan tp...ada kekangan yang tk dpt sy elak.... jadi.... sy terpaksa berhutang ngan mereka berdua ni.... jgn kecik hati ye Mar n Papa.... hutang ni akan terus mengikat ukhuwah ni.... setuju tak?

erm.... sy dapat tag yang hampir serupa dari DDCool n Abg Chime.... so kira saya jawab sekali laa ek.... DDCool n Abg Chime bleh kongsi2 kan? tak mau lawan2 tau....

Share 7 facts abou urself on ur blog (yang ni abg Chime bagi)

I have tagged you:- share 7 facts about yourself on your blog, some random, some weird. Tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blogs. Let them know they are tagged by leaving a comment on their blog. (ni soalan DDCool)


kurang lebey samo je kan.... so, pasal nak letak gmbr tu malam tenaga internet ni tak bper kuat nak muat naik gambar mcm kehendak DDCool.... apapun... ini laa 7 hakikat tentang saya yang bleh saya kongsi kat sini....mcm DDCool kata.... sebagai tanda tuk lebih mengenali....

#1 : Berat badan saya kian menyusut dari 90.5 kg dan skang dah jadi 73kg (ni pun naik 3 kg lepas raya ri tu....) still obess.... erm.... Chaiyok!! Chaiyok!! nak aim 60kg ni.... apa kata anda? mampukah saya merealisasikannya?

#2 : Ramai orang bgth sy, 1st impression dorg melihat saya sebagai manusia yang sombong, garang(bekeng), susah nak senyum n lelain yang -ve.... then mereka gak bgth saya, sebenarnya saya sorg yang peramah, baik hati, suka tolong org, acha kata penuh ngan kasih sayang, dan byk lagi yang +ve.... :) perahsan laaa weh..... apa kata anda yang mengenali saya?

#3 : Saya tak ramai teman rapat.... tp saya suka berkawan. Tidak lah berbau syurga bg sesiapa yang memutuskan persaudaraan sesama islam.... apa kata anda?

#4 : lately, ramai cikgu2 kat maktab tegur saya makin cantik...wah.... saya perahsan lagi.... tegur kulit muka sy yang licin, tegur bila sy dh slim sket.... dan saya mula perahsan.... sy makin cantik.... (nada perahsan tahap kronik).... anda nak kata apa2 tak?

#5 : Saya ni tinggi kadar sensitifnya... suka menyendiri bila hati ingin berhibernasi.... rajuk saya tk panjang, saya akan pulih dengan sendiri dan sy tk boleh di pujuk...lagi di pujuk lg panjang rajuk saya.... lagi di pujuk.... banyak la tangis yang terhambur... ehehe kan ke nnt membazir.... ada yang nak berkata-kata ker?

#6 : Saya dah tak der tonsil.... jalani mini operation buang tonsil early 1999 atas nasihat doktor dan sebab2 kesihatan bila sy makin kerap demam dan tahap kronik bila sy selalu pengsan bila tonsil tu membesar.... doktor ckp tonsil sy degil sbb bila dia membesar dia tak nak surut.... tu laa punca sesak nafas yang mengakibatkan sy pengsan.... akibatnya selepas operation tu seminggu saya jadi bisu.... communication berlaku melalui tulisan..... what say you?

#7 : Saya teringin nak ada anak.... huhuhu.... bleh ker? erm.... b4 tu saya nak kena usaha cari Ayahnya dulu.... so, any ideas?

erm....selesai laa.... DDCool rasa macam tk nak panjangkan tugasan ini pada sesapa.... tak per kan? masing2 mcm penuh buku 555 utang tag mengetag ni.... terima kasih ni tanda saya masih di ingati, rasa diri di hargai.... terima kasih semua atas persahabatan di persada maya.... terjalin indah dengan gaya dan rentetan tersendiri....

Saya berundur dengan prinsip
bukan bermakna saya kalah
tapi saya tidak mahu di gelar dedalu
menumpang dan merosakkan....
juga tidak mahu jadi seindah derdap
cantik tapi busuk baunya....
biar berat utk saya akui
namun saya percaya ini yang terbaik....


jam skang.... 04:13 pagi..... sedingin titis-titis embun, hati saya kian membeku....

14 comments:

MalayConfinementLady said...

sufi,

teruja dgn penurunan berat bdn awak...kene kongsi rahsia nieh.Nak kurus gak, uwaa!

Insyaallah, sy doakan cpt dpt ayahnya, nnti leh la dpt anaknya puloks!hihi...

MalayConfinementLady said...

sufi,
lupa nk say thanks atas adiah tue. Bila2 pemurah, bagi ler adiah betul2 lak kayh...:P

Admin said...
This comment has been removed by the author.
Cikgu Kool said...

daddy pun nak kurus balik la...tapi tak berjaya!

Keri AlHaj said...

uit... cepatnya, baru mlm tadi bagi pagi ni dah siap... bagus ni... lain kali blh tag lagi ni...

Sufi Idany said...

Miim :
yer ke Miim? apa yang teruja nya? hhuhuhu disiplin diri kena kuat.... tk senang miim...

DDCool :
Chaiyok!! Chaiyok!! ida bulih DD mesti bulih gak... nak ngan tk nak jer..... :D DD dah steady laa.... ensom apa.....hik hik hik.

Abg Chime :
Kebetulan je abg.... mlm td tk leh tido... tu yang layan tenet je.... hihihhi..... thanks bg ida tag tu...

@LiYaNNuaR ツ said...

wow... turun byk tu... apa rahsianya ni laling... nak reduce jugak nihhh... hohoho...

cepat2 cari ayahnya... nanti kita bole ber baby sama2, ahaks...

Sufi Idany said...

Laling ku : erm.... nak ngan tak nak jer... tp seksa gak ling... bkn sekejap masa yg di ambil, 2 years gak laa till now.

u tolong carikan i ayahnya bleh ? :D.... ngeh...ngeh...ngeee

UnGu VioLet said...

insya allah kak.. mar doakan akak slalu.. jumpe 'ayah' kpd baby akak nnt.. amin!! Yakin dgn janji tuhan..

Papa-Itam said...

HAI DA...
umi nie..ckplah rahsi turun berat badan tu..umi dah naik ni...siksa pun siksalah...jodoh tu pasti ada cuma lambat atau cepat je..itu urusan Allah.

Teman2 Sekalian said...

kongsilah rahsianya dengan mummy... hehehehe

Redynne™ said...

Sis..
Akak x kira.. sis kene bgtau gak rahsia weightloss tu..
Send kat email ye.. hehehe :D

Sufi Idany said...

Mar :
Terima kasih ye dinda....

Umi :
entah laa Umi.... canner ek.... nnt sy cuba laa share....next entry k.... :D

Mummy :
erm...rasa mcm dh penah share thru komen kat blog mummy cuba godek2 sikit....

Kak Reen :
Nnt i try to email ek...tk pun ttgu next entry k.... i wat "saya dulu dan saya sekarang" apa kata sis?

Redynne™ said...

ok aja..sounds nice tu..akak tungguuuuuu...

neways, thnx for dat purplepink butterfly ye.. :)

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************