CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, November 25, 2008

Ada ke rindu untuk saya....?

Salam....
Bila saya menyepi bukan bermakna saya nak larikan diri membawa lara dan duka yang di kendong... saya sekadar mencari ruang untuk melontarkan pertanyaan... ada ke yang akan merindui saat kehilangan saya? ada ke insan yang akan igtkan kewujudan saya meski pun nanti saya tidak lagi berpeluang untuk terus berkata-kata dia maya ini?
Hari-hari kebelakangan ini saya di hambat rasa yang paling sukar utk di tafsirkan.... resah rasa menceruk dijiwa dan langkah saya bagai terikat dek jerat yang saya sendiri pasangkan.... jerat yang dalam keterpaksaan saya pasangkan agar kaki sy ini tidak lagi terpesong arahnya.... agar nnt kaki sy tidak lagi pergi mencari dahan rapuh dan ranting usang milik org lain.... supaya sy tidak terus tertipu dengan rasa hati ini. biar apapun yang mendatang, saya rela terjerat macam ni asal sy tidak di anggap dedalu yang menumpang tp hakikatnya saya laa parasit dan akhirnya membunuh... juga tidak sanggup nak jadi seindah derdap, cantik tapi kenyataannya busuk tidak seindah rupa... dan lagi saya tidak mahu di panggil pencuri, mencuri madu dari relung milik insan lain....


Bila bersoaljawab tentang hipokrit, rupanya lebih mudah untuk saya tipu semua org dari saya menipu dan cuba menafikan rasa hati saya sendiri..... sakit dan perit bila terpaksa menafikannya.... dan saya tahu dalam kekuatan yang saya cuba pamerkan, ada rintihan dalam diri saya.... saya sebenarnya berperang dengan diri sendiri pada ketika saya sudah pun mengambil keputusan ini...

13 comments:

CaMaRPuTiH said...

sudah..sudah ler tuh. ko sebenarnyer masuk perangkap sendiri. ko dah lama ada perangkap tuh dan ko selalu terjerat. bila ko ungkai ko pi pasang balik jerat tuh tapi tu ler...bak kata ko ...ko ada badi... yg terjerat dan menjerat tetap sama. kalo ko melangkah dan terus melangkah...tapi perangkap ko tetap masuk orang yg sama situasinyer..posisinyer... ko mintak petunjuk dari DIA. mn tau mmg dah ke situ arah hidup ko. kita hanya merancang DIA yang tentukan.

i-chimera said...

Ni kenapa pulak ni... jgn risau, kalau pun kita rasa orang dah lupakan kita... sebenarnya masih ramai yang mengingati... cuma kita je yg tak tahu sape yg tgh ingatkan kita..

sabar byk... tenangkan hati... jgn ikutkan sgt rasa hati (tapi sesekali kena ikutkan jugak apa kata hati)...

mana2 peistiwa luka tu lupakanlah. ataupun simpanlah buat pengajaran supaya kita tak lakukan kesilapan tersebut berulang kali... sesekali jatuh tu normal. Orang yg kuat bukanlah orang yg tak pernah jatuh... tapi orang yang berusaha utk bangun kembali setiap kali dia jatuhh

Yanmie said...

huuhhu..nape nie kak??

Azwani Shaari said...

Kak Ida, walaupun saya nampak mcm jahat dan selalu menggelak ketawakan kak ida (dengan kerjasama mekja), tp hakikatnya, hati saya baik.. *hug n kisses* jangan sedey2 k :)

Gee said...

jan sedih2 bah...the person who ignores n forgets u might not have seen the diamond deep within u..but we all sure do
U still have us...the crazy bloggers huhu

Cheer up ya!

Redynne said...

Jgn cedih2 ida...
Somewhere..Someone is missing n thinking of u..

p/s: akak le yg 'miss' ida nih.. Mane ida pegi..? :(

SHIMI said...

kenapa perlu sedih. Kan banyak perkara yang indah lagi untuk diingati.

cendawanintim said...

lorrrr, naper ni wak???

namo sedih2 lah...dah lama akak tunggu n3 baru tau..

Honey Bee said...

Sufi...
kdg2 kesedihan diri tak dpt digambarkan..saya pernah berada dlm situasi yg sama..menasihat lebih mudah drpd menerima..semua jadi susah bila perasaan kita nerubah..hanya kita yang boleh memujuk diri kita..do it yourself..slowly and deeply..it is really hard..but believe me..when you success..you will feel more happier..

Miim said...

jgn sedey2,
be strong kayh!
sy tag utk awak! nnti dtg amik k..

UnGu VioLeT said...
This comment has been removed by the author.
UnGu VioLeT said...

akak.. jgn sedih2 yer kak.. biasala kak, itu semua ujian.. Allah pasti tahu, beribu hikmah yg tersembunyi di sebaliknye.. kite kena kuat kak!! mar doakan akak selalu..

Sufi Idany said...

To All :
Terima kasih untuk semangat, kata nasihat ternyata masih ada yang rindukan saya....

saya ok je... cume sedikit tenggelam dan karam dek tsunami yang melanda dihati.... saya mohon maaf pd kalian semua..... bukan menyepikan diri sekadar mencari nilai dari kejadian.

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************