CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Wednesday, November 19, 2008

Rahsia yang terlerai.....

Pada satu sudut di ruangan hati
Tersorok rasa menyatakan rindu

Rindu.....
Rindu pada segala yang ada pada dia
Rindu pada senyum yang di ukir tatkala aku kalah
dengan hujah2nya....
Rindunya aku untuk bersamanya kembali
Menelusuri batas-batas kehidupan ini
Seperti sebelumnya....

Seperti dulu....
Pada ketika rahsia itu masih utuh sebagai rahsia
Ketika bahagia itu seperti telah dijanjikan untuk kami
Semasa hati mekar bersama cintanya....
Pada detik sayang bersulam rindu....
Hati berdetik kata cinta...dan
Rindu itu hanya untuk dia
Itulah detik ikatan rahsia meleraikan segalanya
Leraian itulah menyeret aku dalam emosi ini....

Rahsia dulu bukan lagi rahsia kini
Hati aku kaku dan membeku
...dan jantung seolah berhenti degupnya....
Airmata laju telusuri tubirnya
Jiwa memberontak mencari dimana salah
dan siapa yang bersalah.....
Hati merintih pohon pengertian.

Ya Allah, aku pohon kekuatan Mu,

No comments:

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************