CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Saturday, November 29, 2008

Salam sayang untuk semua yang setia menjejaki denai kehidupan saya di belantara ini. 1stly saya pohon kemaafan utk entry saya yang lepas.... ada yang tak senang mungkin dengan entry itu. saya hanya manusia yang berkelana mencari makna kehidupan, mencari nilai pada kejadian. Saya tahu masih ramai yang akan rindukan saya, sayang dan prihatin dengan saya....
TERIMA KASIH.

Saya mengambil kata dari seorang teman...yang dah kita akhirkan tu bermakna sudah tamat ceritanya bersama kita jadi kenapa perlu melarik kembali kerana pasti semua itu akan mengguris luka di hati sendiri.... jadi katanya biarkan apa yang sudah berakhir tamatnya di situ....
terima kasih kerana bersama saya.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lately suka dgr lagu ni ....

Bunga ; Thomas Arya

merana kini aku merana
kekasih tercinta
entah kemana
sendiri kini ku dibalut sepi
tiada tempat tuk bercurah lagi

dimana kini entah dimana
bunga impian yang indah dimata
kurindu tutur sapamu
nan manja saat kau barada disisiku....
kini tinggallah kusendiri
hanya berteman dengan sepi
menanti dirimu kembali
disini ku terus menanti
akan kucoba untuk
menanti dirimu kekasih

oh bunga....
dimana kini kau berada
jangan biarkan diriku
dalam kesorangan

oh bunga...
jangan kau gores luka didada
sunguh diriku takkan kuasa
campak kan kenangan
ho ho ho.... bunga ku....

***ada bunga untuk saya tak ?***

10 comments:

Ad Rifza said...

Kita cuba sedaya upaya untuk menamatkan segalanya tetapi kadang2 kita tiada daya.dan upaya...Sering menerjah diri kita..

azza_irah said...

da..
kuatnya kita kerana kita sendiri yang nak kuat...
tanam tekad dlm hati..bhw dia bukan yg terbaik utk kita.
mmg bukan mudah..namun tidak mustahil..

Sufi Idany said...

Ad :
dan kerana itulah kita sering mengulangi kesilapan yang berulang kali kan? kadang2 kita kalah...kalah dgn apa yang kita dah putuskan.

Kak Azza :
Terima Kasih kak... ida cuba dan pasti akan teruskan langkah ni.... dah wat keputusankan...tk kan nak berpatah balik.... no turning back kali ni.....

SHIMI said...

yang tinggal dibelakang itu tetap sebagai kenangan. Yang ada dihadapan itu adalah masa depan.
Kejarlah masa depan berpandukan kenangan itu. Moga terus berjaya

Azwani Shaari said...

Kak Ida nak bunga raya ke? nnti saya tanya kak fin2, leh x bg kak ida bunga raya.. heheheh, jgn maraaa arr, nnti kena jual :D

Redynne said...

Ida..
Yesterday is the past and tomorrow is the future. Today is a gift - which is why they call it the 'present'..

cyg ida..always.. :)

MAZEMIE MAZ said...

Aslmk,

Sesiapa pun akan cuba cari yg terbaik. Namun sesekali terbabas jua.

Salam singgah...

cendawanintim said...

dik,

dah ok ke lom nih..

jaga diri yer..

UnGu VioLeT said...

slm kak.. ade tag untuk akak tau!! dtg singgah blog mar, pastue.. angkut yer tag tue.. and bt yer kak.. same2 usahakan yer..

slm syg selalu dr mar utk akak cyg..

Sufi Idany said...

Abg Shimi :
Orang kata pengalaaman itu guru terbaik dalam kehidupan... kenangan itu juga pengalaman kan ? langkah akan tetap di atur.... semoga kita berjaya.

Cik Wani :
Tak pernah kesah bunga apa sekali pun...asal pemberiannya dari hati yang ikhlas... anyway thanks a lot.

Kak Reen :
Antara kelmarin dan hari ini beza hnya kenangan... sayang akak jugak...

Mazemie Maz :
Terima kasih atas kunjungan anda.... terima kasih juga tgglkan jejak utk saya terus menelusurinya.... hakikatnya manusia harus memilih.

Kak Cend :
i dah ok.... tak bper nak ok pun kena jadi ok gak.... tq sis.

Mar :
terima kasih mar utk ingatan dan tanda itu.

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************