CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Friday, November 21, 2008

Jalan ke KISSM - 18 Nov - 06 Dec 2008

Salam....semua org tahu saya skang sedang ber"KISSM" stand for Kursus Induksi Sistem Saraan Malaysia.... satu Kursus wajib tuk penjawat awam tp.... begitu memenatkan minda nak tggu kul 4 petang.... seksa weh..... banyak bawak bekalan ubat-ubatan tuk ilangkan rasa mengantuk..... jom kita tgk apa yang gambar nak ceritakan?

Cik wani yang snap.... berjalan kaki laa dari 5-10-3 ke IPGM Kampus Ilmu Khas. Saya yang kat depan tu.... nmpk kecil tak dr belakang?

hah... ni dari depan... ada gaya cikgu-cikgi tak? rentas padang n Flat Sri Melaka....ari2 mcm ni la kami... dulu2 pun.... tp tk pnah tunjuk jalan yang saya lalu ari2 ke IPIK.

di laa padang yang saya rentas tiap2 ari... kalu ari ujan.... comot laa kasut cikgu... :D

erm... bila dh kat jalan berturap ni.... bleh laa lenggang lebhi sket.... huhuhu ni jalan belakang maktab... model tak berbayar tu housemate saya... Kak Fin2, Ja n Sha....

tiba laa kita di halangan yang paling mencabar.... kena daki bukit b4 smpai mktab.... ni dari pintu belakang.... ni laa medan saya lalui dalam usaha saya utk kecilkan saiz peha saya.... kihkihkih.... ari2 daki.... smpai kelas je ilang perfume yang di sembur.... :)

ni jalan ke Tesl Blok... tuk KISSM ni kumpulan saya di Bilk Seminar Blok Tesl.... jauh laa gak.... paling jauh.... jln penuh liku lagi....byk selekoh tajam.... :D apapun ni laa cabaran nya selama 2mggu yang akan datang ni....

ni lak bukit kecik menuju ke puncak Tesl..... bukit ni tk der laa seksa sngt.... yang seksa satu lagi.... kena panjat tangga ke tingkat atas sekali...lebih dari 40 step nak kena abihkan.... sometime rasa dh longgar lutut ni.... tp ni la exercise sy tuk kecilkan mana2 bahagian yg berlebihan tuh....

~tamat~

10 comments:

Daddy Cool said...

Hehehehe...patut leh turun berpuluh kilo! Jalan melenggang yer...hehehe
Tinggat zaman2 ambil kissm dulu, masa orang bagi ceramah, kitorang main BINGO kat belakang!

Sufi Idany said...

DDCool :
ehehe samala DD kami2 skang tak der BINGO dah SODUKU lak gantinya.... :D asam n kacang laa jadi sntapan nak ilangkan ngantuk.... hihihi...

Miim said...

sufi,
insyaallah, sikit lg dh nk habis tue, lps kissm bleh la horey2. pastu berdebar tggu posting ajer la...
Terhingat time2 buat kpli dulu, tp lps kissm sedey jugak tau sbb dh nk berpisah ngan kawan2, pasni masing2 sibuk buat hal sendiri2 la..

Papa-Itam said...

hebat ler cara diet idany nie...kalu nak cepat lagi apakata idany bawakan brg kengkawan...hahaha apapun syabas idany!

Sufi Idany said...

Miim:
u pun KPLI gk ker? jadi skang ni.....? tak sabar nak abihkan KISSM n tggu result posting.... seksa den....

Papa&Umi:
ehehehe.... dh dekat setahun mcm ni papa.... dh kalih dah....

Azwani Shaari said...

Haaaa, agreed with papa itam.. Kak Ida, pasni without excuse, sila bawa guwa punya modul yg tebal ni k..hehe

Sufi Idany said...

Cik Wani :
Amboi hang.... tak agak2 no.... selalu tu yg i bwk tu bukan u nye barang ke? :D

Rashid said...

eeee bukan setakat gaya cikgi-cikgi... gaya mak datin pun ada. hahahaha hiks!!!

praktikum nanti minta kat sekolah saya.. hiks!!!!

Sufi Idany said...

Cikgu Rashid :
Datin ek? ada lecturer panggil saya datin pun...huhuhhuhu perahasan lak.... dh abih praktikum laa cikgu...tggu nak posting ni.... cikgu ada kabel ke nak suh balik ngaja kat sekolah ckgu? kalu ada....bleh tolong....ehehehehe :D

@LiYaNNuaR said...

seronoknya tengok.. bakal2 cekgi... moga tabah harungi hidup ini yek...

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************