CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Wednesday, December 3, 2008

Embun yang damai.....

Salam semua... semoga terus diselubungi indahnya kabus saat mentari menjegahkan wajah. semoga senyuman suria esok pagi menjanjikan kita riak tawa yang kekal buat penyeri wajah merah milik kita....

Just came back dari berembun di puncak Bukit Ampang (ada org kata Bukit Langat), saya pun tk pasti sgt yang mana satu, yang pastinya Acha kata area tu dekat ngan umah baru dia.... :). Dari atas bukit sana pemandangan mata ni cukup luas.... merentasi Bandaraya Kuala Lumpur, indah dan menarik dengan pemandangan neon2 yang indah dari atas bukit.... melihat mercu tanda Menara Berkembar KLCC dan Menara KL ada gah dalam hati..... sedikit berbangga jadi rakyat Malaysia ni....
Peace no War....

Saya tenang di atas sana..... berembun dan sedikit berhujan..... melihat karenah manusia yang pelbagai, yang datang berpasangan, ada yang berkumpulan, ada yang sendirian, dan adalah juga saya dan dia yang sudi jadi driver dan bawa saya ke puncak sana..... saya menilai setiap kejadian yang berlaku, saya cuba melihat semuanya dari sudut pandangan yang berbeza. cuba berfikiran positif dan menerima semua kejadian ini dengan makna redha yang meluas dalam hati saya.... kerana ada sedikit ketenangan dipermukaannya.

Angin lembut yang berpuput menyapa wajah buat saya terkesima dan tersedar dari mimpi indah yang mana itu semua hanya fatamorgana yang mengecewakan saya.... sejuk angin Bukit Ampang membekukan rasa di hati saya.... indahnya neon dari atas Bukit Ampang melarik cahaya yang tidak pasti di jiwa saya.... berembun dan akhirnya basah dek hujan meninggalkan saya satu memori yang menenangkan.

Terima kasih sy rakamkan kerana sudi jadi
teman saya bermandikan embun dan
berhujan di puncak sana....

14 comments:

UnGu VioLeT said...

akak, doa mar sentiasa bersama akak..

en_me said...

ammvoiii, berembun kat bukit ampang ghupernyerrr..

i-chimera said...

hmmm... sesekali perlu jugak ambik masa pergi ke puncak bukit utk meleraikan kekusutan...

nak jugak buat mcm tu... tapi masa sentiasa tak izinkan...

Redynne said...

ida,
jgn slalu berembun tau.. nnti bdn sakit2(org2 tua yg ckp)

*bwk skali x bunga 7 kaler? hehehe...
jgn mareee cyg...

Azwani Shaari said...

0o0o0o0o..di situ rupanya kak ida smlm ekkk..hehe

SHIMI said...

mesti indahkan. damai dan menyejukkan. beri ketenangan.

Rashid said...

salam idany..
eee naperni. mula-mula baca entri cam suka, sejuk, nyaman dan damai jer .. tiba-tiba sampai je kat garisan penamatnya, sedih pula. Tentu banyak kenangan luka yang dilalui..

Cekalkan hati.. teruskan melangkah dengan gagah.

Sufi Idany said...

Mar :
Terima kasih mar... doa akak pun sentiasa bersama mar semoga tenang dan damai di sana..... gud luck sis.

En_me :
Eheheh igt nak ajak awk tp awk cam tk sudi je... saya berembun laa sensorng.... huhuh

Abg Chime :
jom laa Abg, set 1 sweet day b4 ida fly to sabah.... :D hehehe mmg tenang abg.... rasa sumer nya fly menjauh....

Kak Reen :
:) tk per kak.... sekali sekala bkn slalu pun... lupa laa nak bwk bunga....kalu tk bleh mandi bunga terus.... ttu mujarab kan sis? luv ya....

Cik Wani :
a'ah kat situ laa kak ida bertapa mlm ari tu.....tq, for ur concern.... rupanya wani syg gk kat kak ida ni ek ?

Abg Shimi :
yup....tenang, damai dan melapangkan rasa hati..... :)

Cikgu Rashid :
Cikgu, sekurang2 dalam sejuta kalut yang melanda, saya peroleh sedikit tenang di atas sana... cantik cikgu, nnt jom laa kita wat rombongan ke atas sana.... Cikgu, terima kasih ya...

Mummy Cool said...

cam pergi bertapa je ko ni yang.. hehehee.. apapun peace no war..!

suara said...

Salam Ida...
Ida kena posting Sabah ye?
Sabah bumi yang damai. Pasti disana Ida akan lebih tenang dan gembira. kak su doakan. InsyaAllah.

Sufi Idany said...

Mummy :
eheheh..... tu laa igt nak ajak mummy lak bertapa.... bleh?

Kak Su :
Ish... tk th lagi la posting mn tp ati ni dekat je nak ke sana.... apapun ida terima... :D

azza_irah said...

salam yang..
kuatkan hati..tenangkan jiwa..
biar titis embun dan rembesen hujan memnbersihkan segala debu luka yang masih utuh di dinding hati..jgn disekat ia pergi..

addyaholix said...

sempat jugak bernyaman.

saya? huh!

Sufi Idany said...

Kak Azza :
Terima kasih sis kerana faham keadaan yang ada ni... juga kerana tk pernah putus asa bg ida nasihat dan smangat tuk teruskan langkah ni.... keyakinan kak azza bg ida sedikit ketenangan even sebenarnya tidak semudah yang di gambarkan.... smile sis.... luv u.

Addy :
erm... naper bro? curi laa sedikit masa tuk diri sendiri..... tk rugi bro... yang rugi bila kita lsg tk endahkannya....

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************