CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Thursday, April 24, 2008

Antara kesian dan cinta....?

Mungkin semalam aku dah temui jawapan yang aku cari selama ini. Jawapan kenapa tegarnya lelaki itu buat aku mcm ni? Jawapan yang akhirnya aku akur dan menerima tanpa apa2 persoalan lagi. Aku dah tak nak berperang dengan perasaan dan emosi ini lagi. Aku nak henti kan semua gelisah rasa dan perit hati ini. Nani kata ’time will heal’ then aku arap masa akan terus membebat luka yang tertinggal ini.

”kalu ada orang lain datang merisik, awk terima laa, jgn arapkan sy lagi. Setakat ari ini sy masih tak boleh nak lupa kan Sue. Sy mtk maaf bukan niat nak permainkan awk dan juga bukan niat utk sy tipu keluarga awk sy cuba utk menerima awk tp sy gagal. Sy tahu sy bersalah bila situasi jadi setegang ini. Sebenarnya dulu sy kesian kan awk. Sy syg awk tp tak boleh nak terus menyintai awk.” antara inti conversation semalam. Kelu aku utk menyahut kata dari dia. The word of ”KESIAN” cukup memberi kesan yang amat dalam utk aku. Tiba2 aku teringatkan cerita 8 tahun dulu. Cerita aku dan Ayie. Huh!!! Mungkin salah faham 8 tahun dulu pun lahir nya dari kesian. Semalam aku godek kembali cerita2 lepas. Bukan maksud utk aku tambahkan parah di hati tp utk aku menilai kembali pengertian cinta yang ada dlm diri aku. Mungkin silap itu dtg nya dari diri aku sendiri.

Aiman bagi aku respon yang memaksa aku berfikir dan dan menjawab setiap persoalan yang di utarakan nya. B4 aku call fizi smlm pun aku ty pendapat personal counselor aku ni... dia mula2 tak bagi sbb dia tahu aku tak kan tenang bila pk soal ni. Tp aku yakinkan gak yang aku dh ok dan dah bersedia utk merungkaikan persoalan ni...akhirnya aiman akur dgn aku. Late of nite, he called me..... nasib baik time tu my voice dah ok dan tak der tanda2 yang aku wasted my tears lagi...huhuhu aiman tertipu mlm td.... this is what he said “try to cross the time. Kalu dia sendiri amik masa 3 thn nak lupakan cerita cinta yang tak kesampaian…. Apa kata pendekkan….. amik seminggu ke 2 minggu ke… sebulan ke…. Enuff laa tu tuk melupakan kesakitan yang ada…. Knp nak bazirkan masa bila kita dh dapat kepastian itu? Kenapa nak terus meratapi pd cinta yang tidak di hargai? Knp nak terus seksa diri bila kita ada peluang utk terus bangkit? Berbaloi ke dengan apa yang kita tanggung sdgkan dia tak pernah fikirkan tentang diri kita? Berbaloi ke bila bersedih dgn semua ini? Kalu ida rasa berbaloi..... bersedih lah!! ” erm.... aiman cukup marah bila tahu aku menangis or bersedih..... so everytime aku nak menangis or bersedih dia suh aku bayangkan muka kambing tgh senyum... hahahhaha.... smpai ari ni aku tak leh byg mcm mn laa rupa kambing bila senyum.

Aku mmg tak leh lari dari acha... nak tak nak aku cari gak acha.... sorry cha sbb aku terlalu byk menyesakkan kepala ko dengan permasalah bodoh aku ni .... sorry dear for keep disturbing u.... Min, sorry sesangat coz aku sering curi masa wife ko ni..... Dina, mama ida mtk maaf k.... always amik masa mummy dina.... thanks a lot for your support.... aku sms acha just nak dia tahu n sememangnya aku tak bleh nak keep benda ni sensorg…. She is the best for me. This is acha’s sms “ pada aku dlm mencari cinta tak salah org tu kesiankan kita sbb lama2 cinta dan sayang tu akan dtg utk halau rasa kesian tu. Then if kesian tu tak bertukar menjadi satu rasa yang positif, kita jgn paksa utk jadi ke arah itu. Keadaan tu akan jadi bala pada kita. Kalu dia dah putuskan begitu jgn laa paksa. Jgn buat sst yang kelak akan merugikan segala apa yang dah ko korbankan. Kesian tu bukan perkara yang buruk da, sbb kesian itu bleh jadi sst yang positif. Kita mungkin tak tahu mcm mana nak bentukkan rasa kesian itu. ” aku bukan memaksa cha, aku Cuma nak tahu kenapa dia bleh boleh tipu diri sendiri yang kesannya tertinggal utk aku rasa?

Kdg2 kita lupa bila kita terlalu ingin kan sst itu menjadi hak dan milik kita. Kita lupa hakikatnya tidak semua yang kita fikir baik utk kita adalah terbaik dlm perancangan Allah swt. Aiman pernah bgth aku... ”Allah tidak akan mengambil sst yang ada pada kita melainkan untuk di gantikan dengan yang lebih baik”. Semoga Allah akan temukan aku dengan sesorang yg jauh lebih baik dari apa yang aku lihat ada pd fizi. Semoga di perjalanan selepas hari ini, aku akan jumpa dengan jodoh yang Allah maktubkan di Loh Mahfuz.

As acha said, aku sorang yang tak penah kenal erti putus asa dlm mencari cinta.... dan aku akan tetap mencari cinta aku..... mencari sehingga aku pasti itu lah cinta yg aku cari selama ini. Cari tetap kena cari... aiman yang cakap.... kata nya yang pipih tak kan dtg melayang, yang bulat tak kan dtg bergolek... so teruskan episod pencarian ini. Meski pun aku rasa aku dah rebah tp aku yakin akan ada tangan yg sudi utk memimpin aku utk terus bangkit, bertatih kembali dan terus berjalan dlm menelusuri perjalanan kehidupan ini. Mungkin esok, lusa, minggu depan, bulan depan, tahun depan, 2 thn lagi.... or bila2 pun masa nya aku akan jumpa org itu dan aku tetap berharap akan ada erti cinta dari mana mana sudut erti kebahagian yang ada, kerana aku yakin dengan janji Allah swt.... kita di jadikan berpasang pasangan utk saling mengenal dan saling melengkapi fitrah kejadian.

Antara kesian dan cinta aku lebih mengharapkan agar tidak wujud nya kesian sbb pd aku bila hubungan itu bersandarkan pd kesian ianya tak akan membawa kita ke destinasi yang kita nak..... bila kesian tu mula menipis..... syg yang pernah terlahir turut sama terhakis..... hakikatnya ini lah kesan yang tertinggal utk aku bawa sebagai pengalaman dan kenangan sebuah kehidupan.

1 comment:

ms_huhu said...

akak, sst yg berlaku pasti ade hikmahnya. yg penting kite kene percaya pada qada' dan qadar. rukun iman tu....1 hari nnt pasti ade bahagie utk org yg sabar....mcm KITE...huhuhu..we're strong la.

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************