CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, April 7, 2008

Dingin

Ziana Zain - Dingin

dingin malam yang menyelubungi
hening sayu dalam hati
berbicara bersendirian

ku rasa resah
selama dibuai rindu
pada cinta yang terlalu
terpendam di dalam hayalan

kan ku leraikan impian indah
kepadanya ku berserah
mungkin tak daya
ku tawan cinta yang sama

*chorus
dinginnya getaran asmara
sentuhan mula bermadah
ku tak bisa juarai
jiwa yang ku tak punya

dinginnya bila kau berkata
ruang buat ujiannya
memoriku gengamilah
biarkan aku beralah

dalam hatiku tiada dendam
walau impian semalam
masih mekar dalam ingatan

kan ku leraikan impian indah
kepadanya ku berserah
mungkin tak daya
tawan cinta yang sama

mungkin tak daya
tawan cinta yang sama
ooooooooooooo


tadi tgk konsert jom heboh kat tv3, ziana zain nyanyi lagu Dingin ni.... lirik dia betul2 kena dengan diri dan situasi aku saat ini. terus search mp3 n lirik sekali. dari td sampai skang ni lagu ni menjadi halwa telinga dan jiwa aku.....


dingin nya bila kau berkata ini ujian nya..... dingin nya bila tiba2 semua di sentap begitu saja. dingin nya bila semua impian dan harapan berguguran satu per satu. memori yang tercatat akan tetap tinggal sejarah dan terus kekal dalam kenangan aku, biar kan aku beralah.... tadi bila umi dia call aku ty kan pasal semua ni..... tu laa jawapan aku..."tak pe laa umi biar sy mengalah" dan aku memilih utk kalah. ramai yang menyokong tindakan ini.... beralah bila hakikatnya cukup memeritkan aku.


akan aku leraikan impian dan harapan ini, biar semua kembali pada asalnya. aku pasrah dan berserah semoga ada bahagian untuk aku dari mana2 sudut erti kebahagian itu. mungkin aku tak berdaya untuk memiliki cinta dia.... mungkin aku tak mampu untk menjuarai cinta yang sama.... mungkin aku tak bisa jua raih jiwa yang bukan untuk aku.....


"yer ke awak tiada apa2 makna untuk sy, tp awak memberi makna untuk umi dan adik2 sy" kelakarkan bunyi nya.... umi dan adik2 dia ke yang nak idup ngan aku ? sumer tu tak bererti apa2 utk aku lg. aku dah tekad...acha tentu gelakkan aku..huhuhu utk ntah yang ke berapa kalinya kau buat tekad yang sama .... acha, ko tentu faham jiwa sufi idany kan? thanks sbb ada ketikanya ko lebih faham tentang diri aku sdg ada saatnya aku sendiri sesat dalam mencari diri sendiri....

thanks tuk yang memahami aku dan situasi ini, special thanks to Acha, Wani_Sopan, Asrulnizam, Farrah and Aiman thanks all sbb pinjamkan aku bahu untuk aku rebahkan resah ini, dan pinjam kan aku telinga kalian bila aku bercerita.



No comments:

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************