CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday, April 6, 2008

Hati Ku Luka Lagi

Hati Yang Terluka

Kan kucari jalan yang sunyi
Untuk menghindar diri darimu
Kuberjanji di dalam hati
Takkan lagi ku menjumpaimu

Di tengahnya kabut bermandi embun pagi
Dingin membuat hatiku membeku
Kau yang telah membuat luka di hatiku
Kau yang telah membuat janji-janji palsu
Kau yang selama ini aku sayangi
Kau merubah cintaku jadi benci

Di tengahnya kabut bermandi embun pagi
Dingin membuat hatiku membeku
Kau yang telah membuat luka di hatiku
Kau yang telah membuat janji-janji palsu
Kau yang selama ini aku sayangi
Kau merubah cintaku jadi benci


hati ku luka lagi. kadang kita tersilap buat pertimbangan. kadang2 kita lupa siapa kita dan di mana kenangan silam kita. kenapa kita tak belajar dr kesilapan dulu? sukarnya utk aku percaya yg ari ni hati ku luka lagi. semua janji dulu bukan lagi penawar utk hati yang berkecai ini. airmata pun tak dapat lagi membebat luka ini.

aku dah lepaskan raungan ku persoal kan kenapa semua ni harus terjadi ketika aku begitu teruja untuk menzahirkan rasa yang tersimpan. kenapa permainkan ceritera sebegini? kenapa? hebat kan permainan seorang lelaki? senang utk menuturkan kata dan janji tp tak pernah membenarkan nya. tega nya hati lelaki itu. merobek luka di hati ku. menghancurkan impian dan harapan yg dia mula kan. ni yang aku tak mengerti. kenapa tipu diri sendiri? bodoh ke aku sbb percayakan semua kata2 bohong dia. lakonan yang memang hebat bila family aku turut percayakan dia.

aku teringat kata seorang teman..... jangan cari cinta bila hati kita mula merapuh, tunggu lah sehingga cinta dtg membawa penawar dan membebat setiap sudut hati yg luka ni.... aku acukan persoalan ini...berpeluang kah aku utk cinta tu dtg pada ku ?


No comments:

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************