CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday, April 12, 2009

Selamat Ulang Tahun Si Camar Putih

idup jauh dr teman...
sekadar berbekalkan teknologi...
perasaan yg terluah kabur...
tapi jauh di sudut hati...
sahabat tetap akan menjadi sahabat...
walau jauh,
dalam kabur bicara,
maksud tetap jelas

**jiwa ko tuh ada dlm ati aku**

Saya rasa bertuah bila Allah temukan saya dengan insan ini. Untuk kesekian kali nya saya lakarkan kata-kata, biaskan bahasa istimewa untuk insan ini. Sejauh perjalanan saya, dia kekal bertapak kukuh di hati malah ibarat terbina satu tugu yang tidak mudah goyah, tidak bisa lebur dek masa yang menguji, tidak akan terasing sekalipun jarak yang memisahkan. Tidak pernah sesekali saya jauh dari hati nya, tidak pernah juga walau sedetik nadi berdenyut dia hilang dari ingatan saya. Seindah dan Sesuci Kasih Sufi saya garapkan dengan setulus Cinta Si Camar Putih.

Titipan di atas saya abadikan dari bicara kami yang entah ke berapa ratus kali.... tarikhnya 25 March 2009.... masih baru dan biasan kata itu meresap jauh ke dalam jiwa saya. Tekaan dan telahannya seringkali tepat dan setiapkali dia boleh membaca fikiran dan hati saya dengan tetap sekali. Saya begitu kagum dengan dia kerana kadang2 saya sendiri terkeliru dalam membuat tafsiran antara bahasa hati, lakaran di jiwa dan realiti yang di hadap. Namun dia begitu mudah untuk membaca setiap butir bicara saya. Terima kasih Tuhan kerana anugerah seindah ini...dia ada kalanya mata saya bila saya buta, telinga saya bila saya pekak, mulut saya tatkala saya bisu, tangan dan kaki saya bilamana saya lumpuh di perjalanan ini.

**jiwa ko tuh ada dlm ati aku**
(serangkai kata yang ini jauh menenggelamkan saya dengan keindahan persahabatan kami, masa dan jarak tidak menjadi nanah buat saya dan dia utk saling berkongsi....ahh.... saya sayang kan dia....)

Entry ini entry teristimewa dari saya untuk dia sempena ulang tahun kelahirannya dia yang ke 28 hari ini. Semoga kehidupannya dipenuhi cahaya kegembiraan, sinar kebahagian dan semoga yang terbaik itu untuk dia, suami dan Dina.

*
*
*
*
*
*
*
*
*


Cha, sorry cake aku godek dr tenet je ni.... tp nmpk cantikkan?
sedap tk sedap aku tk tau...tapi arap2 beday cake dari Min lagi sedap
dan bermakna dari ni.... huhhuhu.
Ni ucapan selamat dari aku...
*Semoga semua impian, harapan, cita-cita ko dan yang seangkatan dengannya akan menjadi nyata, paling aku tunggu-tunggu kelahiran baby ko yang baru n Camar Putih tercatit sebagai novelis Alaf21 seperti yang di impian sekian lama.... jangan lagi di biarkan manuskrip tu lapuk dan terbiar macam tu je k.*

3 comments:

amirul said...

Salam,
Happy Besday buat yg berkenaan...:)

I-sya said...

TERIMA KASIH DEAR! SO SO TOUCHING!!!! I'm gonna be older and older and older... but still xkan setua mu sebab ko pasti rs tua dulu dr ku. wakakaka....

bebas said...

layari www.hidupharapan.blogspot.com

shahdu baca entry blog awk nie

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************