CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, April 7, 2009

Penawar untuk B.....

walaupun riuh kiri dan kanan
jauh di sudut hati sunyi mencengkam
ada rindu yang tak dapat dihuraikan

ada kesunyian yang padu

ada sesuatu yang lebih dari itu

**kata ini dari seorang kawan yang semakin hari makin kukuh dalam hati saya. Dengan kekalutan yang dia hadapi, saya hanya mampu mengirimkan doa semoga dia sejahtera dan baik2 sahaja.... semoga kesihatan dia makin pulih dan semoga tidak ada yang buruk akan berlaku pada dia. Dengan sedikit ujian ini saya berdoa semoga dia terus ampuh, semoga ada sisa ketabahan untuk dia, semoga dia tenang dan di berikan segala kekuatan oleh NYA. Semoga persahabatan ini tidak teruji dek jarak dan masa yang membentangi jalan kehidupan kami...**

B, i doakan semoga u sihat selalu. B, saat u perlukan bahu untuk bersandar, u tahu i akan sentiasa ada untuk u. B, di kala u perlukan teman untuk menemani sunyi dan sepi malam-malam u, u tahukan i tak pernah menyisih dari u, dan B, bila-bila saja u rindukan i, itu juga ketikanya i rindukan u. Sering berimpian untuk bersama u, bercerita dengan u, dengar cerita-cerita u, dengar keluh kesah u, sediakan bahu saat u perlu bahu, biarkan suam tangan u dalam genggaman i, ulangi keindahan menonton wayang bersama u, ulangi saat i lena dalam bas di perjalanan kita ke Times Square. B, dengarkan jerit hati i.... sejauh perjalanan ini i rindukan u.

No comments:

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************