CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Thursday, April 9, 2009

Apa yang anda paling TAKUT?

Salam to all....

APA YANG ANDA PALING TAKUT?


Nota : Saya perlukan pendapat anda semua.
Saya mencari idea untuk satu perk0ngsian.
Saya menilai dari mata saya menerusi ilmu dan pendapat semua.



Cuba mengungkap rasa
menyelongkar setiap ceruk dan ruang
selerakkan susunan semalam
carikkan harapan dulu
impian terbias dari hati yang dingin
sunyi dan sepi aku telan
menjadi penawar pada kesakitan
yang tiada calar

8 comments:

chimera said...

jadi... apa yg ida nak kongsikan sebenarnya... idea yg bagaimana yg ida perlukan..

Sufi Idany said...

huhhuhu ida nak th apa yang paling di takuti org.... pada pdpt abg? atau abg sdiri apa yang abg takutkan?

chimera said...

oo... nak tahu apa yg paling ditakutilah..
ok... kalau sayalah... pertamanya saya letakkan Allah (huhu - walaupun tak tahu sejauh mana takutkan Allah - takutlah konon-kononnya kan... tapi benda2 jahat buat jugak)...

ok secara jujur - saya takutkan kegelapan. saya takut dok dalam gelap, walaupun tak duduk sorang-sorang...
- takutkan kegagalan - rasanya semua org pun takutkan benda yg satu ni...

- sangat takut kalau peristiwa lalu tu berulang lagi... (pemergian seseorang menemui Tuhan)... takut sangat walaupun perkara tu tetap jugakakan berlaku...

errr...itulah kot yg paling saya takut... memenuhi kehendak ke tak lagi tu...

CaMaRPuTiH said...

aku takut pada KEMATIAN sbb bila pikir pasal mati kita akan berbalik padaNYA dan seluruh ketakutan dunia akan lenyap!

ok x takut yg cenggitu?

en_me said...

salamm akak sufi ittewww..

Opah said...

Salam ziarah dan salam kenal sufi,

Ketakutan kalau kita adunkan dengan ketaqwaan pada Tuhan rasa opah sangatlah baik. Orang yang yang paling dekat dengan Tuhan adalah orang yang taqwa. Menghampirinya dengan suruhan dan amalan boleh meyakinkan kita menghadapi apa yang paling kita takuti......apa saja termasuk kematian yang tentu pasti bila sampai masanya. Wallahua'lam.

Sufi Idany said...

Terima kasih untuk pendapat anda semua.... :)

Ad Rifza said...

Ad takut bila keseorangan dan kehilangan...tanpa teman..tanpa sesiapa disisi.. Apabila kita amat memerlukan tetapi mereka tiada disisi..
Apabila kita bermimpi indah bersama mereka tetapi apabila terjaga kita masih keseorangan..

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************