CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, December 30, 2008

Salam Tahun Baru 1430H & 2009M


Salam untuk semua yang bergelar teman, sahabat maupun kawan. Hakikatnya kita pada ikatan yang cukup indah dan mendalam maksudnya bagi mereka yang mengerti. Pada ketika kwn2 lain saling berbalas ucapan tahun baru saya pun tidak mahu ketinggalan. Jadi kali ni saya buat setem peringatan tahun baru untuk semua sekali.... sengaja saya rangkumkan antara dua Hirjah dan Masihi. Pada saya sama je.... setiap kali tahun baru semuanya ada azam, ada impian dan harapan baru jadi tak kira laa tahun Hijrah or tahun Masihi semuanya sama je.... jadi rangkuman ini untuk semua yang sentiasa dekat di hati saya... jadi kan kenangan terindah dari saya untuk semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
InsyaAllah, jika maklumat yang saya dpt dari Mia ptg td betul maka saya akan terbang ke Sarawak (Bintulu) pada 6 Jan 2009. Jadi jauh dari sudut hati ini saya sentiasa berdoa semoga ini adalah penghijrahan saya yang sebenarnya..... hijrah minda dan jiwa saya. Transformasi untuk sesuatu yang lebih baik.

Sebenarnya terlalu banyak yang terkumpul di minda saya 2 3 ari ni.... berat namun ianya bukanlah di sebabkan pasal posting atau kesan cerita saya yg akan ke Sarawak.... tp ada sedikit rasa terkilan, kesal dan buat airmata saya mengalir halus.... terlalu terkesan di hati saya.

Selama saya bercuti smbil menunggu utk di postingkan saya byk luangkan masa dengan mama.... rutin saya setiap petang tolong mama buat kuih utk jualan esok pagi.... satu pengalaman yang indah dan manis untuk saya kenangan dan sebagai penutup tirai 2008 yang punya erti tersendiri. Hakikatnya saya tidak pernah berpeluang untuk bersama mama merasai penat lelah mama sehari2.... adik2 saya semuanya punya pengalaman manis itu.... kenyataan yang perlu di akui, hasil keringat itulah mama belanjakan utk sekolahkan abg n adik2 saya sampai hari ni....

Mama makin dekat di hati saya dan saya tahu dia tak akan hilang lagi dari hati dan jiwa saya..... hari ini saya akui.... sy sayangkan keindahan ini..... saya sayangkan mama.

saya kerinduan lagi
tp saya tahu rindu itu
bkn lagi milik saya........

11 comments:

azza_irah said...

alhamdulillah..
kekalkan rasa yg indah itu smpai bila2..jangan biar ia lekang lagi..
tiada orang sehebat ibu kita...biar pun bukan dia yang membesarkan kita..

sayang da selalu..kuatkan hati..

i-chimera said...

salam hijrah adikku... moga penghijrahan kali ini benar2 anugerah Allah utk ida berada di tahap yg lebih baik lagi... selamat berhijrah...

@LiYaNNuaR said...

hijrah itu pjuangan, ok... bjuanglah utk terus hidup dlm mlakari khidupan ini... nice stem... sampai2 sana nanti... update yek.. take care, ok!

Chekgu BaniHassim said...

debor tak ni nk berhijrah ke tempat baru??
menghitung hari je lagi nih...
gudluck ye....

SHIMI said...

jujur kata-kata tuh. selamat berhijrah ye

Ad Rifza said...

SALAM MAAL HIJRAH DAN SELAMAT TAHUN BARU MASIHI 2009.. MOGA IDA TERUS TABAH DAN SABAR DALAM PENGHIJRAHAN INI.. INSYALLAH SEMUANYA AKAN DIPERMUDAHKAN.. MOGA HIDUP IDA PENUH DENGAN KEINDAHAN DAN MOGA RINDU ITU KEKAL DIHATI WALAUPUN MUNGKIN BUKAN MILIK IDA..K GUD LUCK DAN TAKE CARE..

Sufi Idany said...

Kak Azza : keindahan yang tidak pernah ida rasa sebelum ni kak.... insyaAllah tidak akan mudah lekang lagi... dan ida tk akan biarkan ianya lekang dengan mudah. .terima kasih kak utk sokongan akak selama ni.

Abg Chime : Semoga ini yang terbaik utk ida... terima kasih abg chime tuk sokongan sebaik ini.....

Laling : perjuang ku belum bermula laa sayang.... huhuhu berjuang dan berkorban demi kehidupan yang lebih baik.

Cekgu BH : huhuhu tak der la berdebar mana pun cuma tk th nak imagine canner tmpt tu nnt.... a'ah duk bilang ari laa ni.

Abg Shimi : terima kasih. sesuatu yang sememangnya lahir dari lubuk hati. hanya yang mengerti tahu makna terindah dari nya.

AD : terima kasih ad.... walaupun bukan milik ida lagi rindu itu tp ida tetap harap ada ruang n peluang tuk rindu ini kembali bertabuh.....:) u too take care.

en_me said...

hi akak idany tewww.. salam maal hijrah jugerrr.. ammvoiii nak balik sarawak erk

ms_huhu said...

same2 la kite berdoa agar ini menjadi satu hijrah dan pembaharuan dlm hidup kite. org kt sibu, akak kak bintulu,,,,xpela,,,dlm serawak gk..hahahha

addyaholix said...

salam maal hijrah dan tahun baru!

moga terus sukses dimasa depan.
bila dah terbang, jangan lupa jalan pulang! =)

Sufi Idany said...

En Me : bukan nak balik sarawak laa.... br nak pergi sarawak.... ngeeh....

Imar : sama2 laa ek.... hope sumernya ok.... nnt sms ek tmpt ko dpt mn?

Addy : Tidak mudah lupa jalan pulang laa addy.... :)

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************