CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, December 16, 2008

Akan terungkaikah rindu di hati......?

Salam sayang dan penuh rindu untuk semua.
Ironinya....saya begitu rindu. Rindu utk bersama anda semua dipersada maya ni.... rindu untuk bercerita.... banyak sangat cerita yang bersorok. Rindu ini untuk semua....
Saya masih demam.... batuk tetap tak mau ilang even saya dah 2 kali ke klinik, dah berjaya abihkan 3 botol ubat batuk yang selalunya melenakan saya..... suara saya tetap rock n roll... kalah suara anak teruna jiran yang baru di khatankan.... eheheh... Risau.... doktor cakap ada tanda2 asma @ lelah.... maklong kata sejarah zaman kecik saya mmg ada rekod asma....
Saya masih lagi setia menanti result posting.... org2 kat umah ni duk asyik tanya.... dapat mana? saya lak letih nak bagi jawapan.... ringkasnya jawapan saya SABAH... tp tk tahu la mana rezeki saya bertapak nnt. mungkin semenanjung.... mungkin juga jauh tercampak ke Malaysia Timur.... apapun insyaAllah saya dah lama bersedia.
Ada cerita sedey kami sekeluarga..... ntah laa bleh ke saya kategorikan sedeh? tak kot..... tapi cerita kami yang terkilan dengan sikap abah.... maaf.... saya tak mampu nak teruskan cerita ini.... hakikatnya hati adik beradik remuk.... Abg, saya, n adik2 cukup2 terkilan kali ni.... kalu la saya tahu cerita ini saya tak pergi cari dia time raya dat day..... mama kata tak per.... biar dia buat apa yang di rasa betul utk kehidupan dia.... apa yang kami nak persoalkan ialah.... lupakah dia pada kami....? bila kami masing2 mengalirkan airmata ttg ini, satu je yang buat kami terkilan.... seolah2 kami tiada dalam kehidupan dia.... dia bleh buat apa sahaja tanpa perlu berbincang dan tanpa perlu memikirkan hati kami..... zaman kanak2 dah lama berlalu..... saya, abg, n adik2 dah cukup dewasa utk menilai dan mengerti pengertian hidup ini....
apapun kali ni kami terkilan.....
Saya rindu.... rindu bila terus menjejaki denai2 silam. ada luka yang tercarik, ada calar yang mendasari hati. sekalipun sakit.... saya tetap merindu.... saya tidak tahu bilalah semua ini akan merungkai dan bila ketikanya hati saya bakal tersenyum melerai rindu yang tersorok di sudut hati..... saya cari kekuatan saya...... saya temui sedikit tenang meskipun rindu masih melatarinya..... saya selongkar kelemahan silam.... saya jumpa nilai kasih yang tidak terusik dek rindu yang membekas..... saya jenguk kotak kenangan dengan harapan ada cahaya dulu yang tertinggal untuk saya.... saya tersentuh pada helai kertas bahasa cinta yang tidak kesampaian.... saya rindu..... rindukan Crustacea saya..... Semoga yang terbaik dari Allah untuk kehidupan dia hari ini dan akan datang..... amin.... kadang2 saya sering bertanya... knp saya masih merindu.....? hari ni juga saya rindu pada jejak yang sy tinggalkan di Cheras..... tp sy bersyukur.... ianya tidak lagi menghantui saya.... cuma hati saya degil kerana teramat sakit utk melepaskan sst yang dekat dengan hati saya... dan bila saya teruskan langkah ini nanti saya pasti..... ADDHIYAA" ada menanti utk saya leburkan semuanya.... untuk hati saya tersenyum dan harapan saya rindu ini ada selesai ada detik yang dijanjikan.....

11.20am @ Cyber Cafe

13 comments:

en_me said...

ammvoiii, rindu rinduan gittewww..

Daddy Cool said...

Sufi...amboi, rindu bebenor yer, mengarang di cyber cafe lagih...

Semoga cepat sembuh!

~Cinta Milo Ais~ said...

semoga kerinduan kak sufi akan terlerai...tabahlah menghadapi liku2 kehidupan :)

i-chimera said...

tak apalah kalau terkilan sikit... tapi jgn berdendam ya... baik atau jahat... ayah tetap ayah. tabahkan hati, kuatkan semangat...

miEchi said...

:)

SHIMI said...

Moga cepat sihat Positif dalam diri, dan semua jadi positif. Kalau dah posting jalan lupa update plak

Chekgu BaniHassim said...

sabar ye cikgu...musti ade himah tu...
psl posting tu, ade kebarangkalikan besar kut ke SANE??
bujang lagi kan??

AJ Style's said...

rindu juga satu anugerah..tak salah merindu kan..

meh2 join the club posting ke malaysia timur..

jauh perjalanan luas pemandangan.k, jangan la duk kat semenanjung je..best oo duk mengajar kat sini

Papa-Itam said...

umie turut merasainya...jalan cerita kita mungkin sama cuma cara kita berbeza....namun ketahuilah saat sedih akan pergi jua....bahgia akan kunjung tiba...Allah itu Maha Adil....

Ad Rifza said...

Sifat manusia lain caranya walau kita dalam kelompok yang sama..Kita harapkan sesuatu yang bermakna tetapi takdirnya mungkin tidak begitu..Harapan kita hanyalah berdoa moga semua yang baik sahaja yang harus kita lalui dalam hidup..Dan dijauhkan dari segala kemudaratan dan kejahatan..Moga Allah permudahkan jalan hidup kita ini..Allah memberikan yang terbaik untuk kita sebagai hambanya...Insyallah..

Sufi Idany said...

En_me : Apa nak wat en me.... kerinduan ini menyesakkan dada.... huhuhu.... en me tk rindu ke?

DDY : alhamdulillah DDY dh baik sket ... tp still batuk2.... penat eden...

Adik Milo : Terima kasih milo... rindu... kdg ada ubat kadang langsung tiada penawarnya.

Abg Chime : entah laa abg.... susah nak di mengertikan... kadang hati pun makin beku....

Miechi : :-) tuk awak yang sering buat sy tersenyum....

Abg Shimi : alhamdulillah dah baik sket.... erm... try to be +ve all the time.... but sometime kita gagal kan...

Cekgu BH : a'ah bujang.... tendency tinggi laa kan.... apapun sy dh lama bersedia...

Abg Ariep : a'ah rindu itu satu anugerah.... indah kan bila hati merindu.... insyaAllah saya akan join the club..... nnt inform cikgu ariep k....

umi : terima kasih kerana merasainya.... mungkin jalan cerita yang berbeza... rasa kita tetap sama.... syukran sis.

Ad : terima kasih.... perkongsian yang menyentuh rasa....

@LiYaNNuaR said...

sabar ye sayang... kuatkan hati... dan juga minda... moga segalanya terungkai... amin!

anntaj said...

salam rendu...

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************