CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Wednesday, March 11, 2009

Komen sket.....


Salam....
Tidak ada apa yang nak di ceritakan.... hanya nak expose gambar saya yang terbaru. Ni semalamnya snap...mintak nor snapkan....kat bilik guru cum office. Selepas 2 bulan kat SK Sungai Sengian. Selepas 2 bulan jadi cikgu hida. just nak tanya...ada rupa dan gaya cikgu tak saya ni?

huhuhu... komen sket....?

Sekadar perkongsian pendapat.
Saya : Apapun jangan putus asa dengan doa. Doa boleh merubah takdir. Da ingat pesan ustazah da dulu.
Seseorang : Macam tu ke ? Da pasti ?
Saya : Ntah laa da pun tak tahu. Tapi da yakin dan percaya dengan kuasa doa. Kita boleh merancang apa saja tapi kita tak boleh tentukan ia akan jadi seperti kita nak.
Seseorang : erm... betul laa tu apa yang da gtau. Tidak tertolak Qada' dan Qadar melainkan dengan doa. InsyaAllah, semuanya kita serah pada DIA.

Hanya doa dapat merubah takdir, dengan kuasanya akan tertolak Qada' dan Qadar yang tertulis untuk kita. Sekadar berkongsi pendapat dan saya rasa ianya ada kebenaran. Ingat pesan ustazah saya dulu.... JANGAN PUTUS ASA DENGAN DOA.

18 comments:

NuR said...

seseorang tu tanye akak? huhu..
cumel ler.. mmg ada gaya cikgu..

Cik Amy Sensei said...

salam idany..
memang ada gaya cikgu..
cikgu yang baik..

addyaholix said...

saya harap sufi cikgu saya =)

NuR said...

cikgu yg baik mesti kanak2 ribena suka.... :)

dir&fara said...

erkkkk.. rasenye cam makin ayu je akak dir ni.. pastu cam susut je badan tu.. emmm?? ade ape2 ke ni?? hehe

Chekgu BaniHassim said...

muke senyum...
hati sape yg tahu kan cikgu???

MAZEMIE MAZ said...

doa pengiring usaha,
insya-allah berjaya.
doa pengiring harapan,
insya-allah dimakbulkan...

her blog said...

nice

CaMaRPuTiH said...

wajah kesayangan hamba! da, sebijik mcm cikgu yang berumur 35thn... i like! hehehe....

senyum biar ikhlas k!

HaZaR eL-DieN said...

kak hida??? mak oi...slimnye anda...

chimera said...

dah gaya mcm penegtua dah ha....
heheh


apa-apa pun, doa lah senjata kita...

~Cinta Cukulet~ said...

sebijik macam cikgu hehehe

en_me said...

cekgu yg jeliterr tewww.. fewwwitt

Sufi Idany said...

Nur : Seseorang itu hanya sekadar buat uji minda akak je... :D eheheeh... erm cumel ek... sure laa kanak2 ribena suka...

Cik Amy : ahahah cikgu yang baik.... tak th lagi time saya jerit kat anak2 penan n iban kat sini....

Addy : boleh je Addy... :D i wish to have student like u.... bleh balas2 ayat/puisi ngan cikgu... hehehe

Dir&Fara : ehem.... jgn gtau orang tau yang akak makin ayu ni ... tak der apa2 dir....

CekguBH : senyum itu penawar BH. apapun yang terlarik dihati jgn smpai terbias di wajah. terima kasih anda begitu memahami bahasa saya... huhhu

Mazemie : btul tu. seseorang itu bagi saya test. doa saya menjadi tonggak keyakinan mendung pasti berakhir dan pelangi indah akan muncul buat penyeri suramnya hari.

her blog : terima kasih berkunjung ke sini.... nice ek?

Acha : tuan juga kesayangan hamba.... :D 35 ek? tak per kejap je lagi nak jejak angka tuh.... :D senyum aku tu tk ikhlas ke ?

Hzr : yer laa adinda hzr... saya laa ini.... apa mcm? nak th rahsia ke?

Abg Chimi : wah..wah... pengetua ek... doa tu...terima kasih hihhihi. erm doa laa senjata kita utk terus bertapak. mudah2an doa kita dikabulkanNYA

Cukulet : hihihi mmg cekgu pun.

En_Me : wa mmg tgh pasan thp gaban skang ni.... wa makin jelter.... :P

NuR said...

huh..tak suka org buat uji minda tak tentu pasal..haha! tetiba emo tak kena tmpt.. hehe..

apepun sis, teruskan perjuangan utk mendidik anak bangsa..

Sufi Idany said...

Nur : akak pun tk bper nak suka tang uji minda ni... tp tk per laa apapun kena yakin ngan apa yang kita wat kan ?

Azwani Shaari said...

Lagi slim dari mekja la.. sure mekja tergugat kalo dia tgk..heheh

narnia mat said...

memang ada gaya cikgu tp badan makin susut beb...

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************