CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, October 6, 2008

Seindah Syawal....

Saya sekadar ingin meluahkan apa yang di perkatakan oleh hati saya. Mungkin hati saya tidak tahu untuk menipu saya.... bila saya begitu hnyut dalam kenangan silam, menelusuri batas2 kenangan yang terlakar di kanvas kehidupan satu waktu dulu. rindunya saya pada teman2 lama, rindu nya pada Mursyid, Lokman, Farrah, Naza, Azizah & Gee (mereka dari kenangan saya waktu sekolah rendah...) dulu selalu berkumpul ramai... beraya bersama2 dari satu umah ke satu umah yang lain kerana kami berdekatan....detik masa yang berlalu meninggalkan semua itu menjadi kenangan yg indah dalam hati dan ingatan saya.
Laman hati saya juga tercoret rindu pada Syaziedalyatie Aszarinna (kenangan saya waktu sekolah menengah... dulu2 suka gabung2 nama jadi satu nama dan tanda persahabatan.... maka lahirlah nama indah itu...dari gabungan kami berlapan.... )

Kerinduan yang menyentak2 di hati menyeret langkah menjejakinya namun kesempatan yang terhad...sy hanya sempat melangkah menyapa laman Asiah, Bib, Aisyah, Huda & Nani. Jika mungkin tiada rindu mereka utk saya...sy begitu menghargai kehadiran mereka semua dalam lipatan kenangan saya. Ada titis yang mengalir bila hati saya sarat dan penuh dengan rindu ini.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Saya menerima kunjungan istimewa dari Kak Azza and Hubby lewat 1 Syawal. Terima kasih sis atas kunjungan hari tu... maaf mungkin ada yang kurang dari layanan saya. Semoga kukuh dan enaknya ikatan kita se"yummy" kek keladi akak... ahaks...

Saya gembira dengan kunjungan Farrah, Hubby dan Harraz. Thanks sbb bertandang.... dah lewat sgt tp Harraz dtg gak beraya ngan Cik Da kan? :-D.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Terima kasih utk sms ucapan hari raya dari semua. time raya ari tu saya tgh sesak... so byk sms yang sy terima tak berbalas.... arap memahami.... :).

~~~~~~~~~~~~~~
** Saya ada cerita tentang sesorang... tp saya tak punya keyakinan untuk membicarakannya. Ada yang menyentuh dibingkai hati saya, tapi saya takut untuk menari mengikut rentak dentingan hati. Takut untuk mengharap. Takut untuk kecewa n sakit lagi**

5 comments:

Rashid said...

sufy idany,
kenangan lama ngan kawan-kawan memang sentiasa di hati.. lagi dikenang lagi rasa rindu. kalau boleh mau dipusing balik & kembali berada bersama kawan masa dulu-dulu tu..

arggghhhh saya pula rindu pada kawan-kawan masa kat UKM dulu tu... rindu segala-galanya.

Sufi Idany said...

cikgu...

kalaulah boleh kita pusing dan kembali pada kenangan lalu, tp itu memang mustahil.... kita pasti akan memilih satu masa yang cukup indah dari masa2 lepas kita utk kekal dalam keindahannya....

saya pun rindu... rindu pda kenangan yang menyentak2 diding hati... berdenting irama sayu.... mencari erti dari kenangan itu.

cikgu, apa yang cikgu rindukan pada kenangan lalu?

azza_irah said...

salam ida n cikgu rashid..
indah kan kenangan bila diimbau..
walau ke mana kita pergi kenangan tu tetap hidup di hati kita..
sibuk dengan tugas seharian buat minda kita terleka seketika tetapi tatkala keseorangan sume moment itu akan datang kembali menggamit rindu..

ida..gud luck utk exam arini..
moga pertemuan indah kan tetap kekal indah..

nnti kita g cari cikgu rashid..hehe

Sufi Idany said...

Kak Azza... sure 1 day kita pasti dapat jejak Cikgu Rashid ni... doa2kan moga Cikgu Rashid kita ni menerima serbuan kita nanti... paw dia abihs2 nnt....

bleh ke Cikgu Rashid ? FYI, Kak Azza ni kalu cakap sure jadi nya... tak gitu sis?

Kenangan... indahnya merentas masa meski pun bersulam derai airmata.... meskipun sakit membebat di dada... namum kenangan tetap indah dan kekal di satu sudut dalam hati dan ingatan kita... Argh.... indahnya sebuah kenangan.

azza_irah said...

ida..
akak kl ckp sure jadi?..
ehhee..takut cikgu rashid lari tak cukup tanah kuala krai kang..hehe
raya aji ek ida..tgk camna cikgu rashid nak bg alasan...hehe..

kenangan tercipta bukan utk diratapi..tetapi tersemai utk dijadikan semangat menerus langkah. mmg rindu takkan terlerai smpai bila2..tapi secebis ingatan pasti buat hati kembali berbunga..

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************