CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, December 22, 2009

Tahun bakalan berganti lagi.....

Salam....
Tahun baru Hijrah 1431 baru saja melewati kita. Tahun masihi 2009 juga akan turut melabuhkan tirai. 2010 pasti menjengah tiba. Tapi aku tetap seperti aku 3 tahun lepas. Aku tetap seperti aku 5 tahun lepas. Aku masih tidak berubah. Tiada perubahan ketara yang boleh aku bangga kan. Kenapa aku jadi senaif ini..... ? Kenapa aku jadi selemah ini? Membilang kekecewaan dengan hidup. Menghitung kelukaan sendiri. Aku masih berfikiran sama seperti dulu. Sama seperti time aku frust ngan My Crustacea 5 tahun lalu. Bodoh sgt ke aku sampai tak leh nak nilai semua ini dengan rasional. Kenapa Allah uji aku dengan kekecewaan yang sama berulang kali? Kenapa setiap kali kecewa aku tk ubah diri aku jadi seseorang yang baru? Kenapa semangat setinggi gunung tapi ranap juga akhirnya. Kenapa aku tak leh jadi sekuat manusia lain? Kenapa aku terus2 begini? Menyalahkan diri sendiri untuk setiap apa yang berlaku? Tak tahu berapa ratus kali aku laungkan kata semangat untuk diri sendiri. Entah berapa ratus kali aku korek dan godek keyakinan dari dalam diri untuk aku terus ampuh di sini....dengan derita rasa yang begini? Sampai bila aku nak hitung semuanya ini? Sampai bila aku nak rasa kosong macam ni? Rasa rendah diri? Rasa kekurangan diri? kenapa aku nak rasa semua itu? Mana keyakinan aku? Mana kekuatan yang ada? Persoalan diri yang tak pernah hilang.

2 comments:

eeeda said...

Jangan jadi lemah dek kerana kisah silam....
Patutnya jadi lebih kuat....

hazril said...

look up the sky, they shining bright for you. look at the things you already have, not the one that's not there yet. life is short. enjoy while you still have it. you go, girl!

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************