CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, December 21, 2009

Mungkin Bukan Dia

Dia hadir dengan rasa
Dia datang dengan jiwa
Kala hati berwalang duka
Kala jiwa menahan gelora

Dia hadir membawa cinta
Dia datang bersama sayang
Kasihnya selaut ku rasa
Rindunya mendebarkan sukma

Kala rahsia bukan lagi rahsia
Berat langkah untuk menjauh
Kaku dan terpaku
Minda cuba menafikan rasa
Gerak hati menidakkan hakikat

Mungkin bukan dia untuk aku
Mungkin bukan cinta dia
Mungkin bukan sayang dan kasih dia
Mungkin ini hanya sisipan rasa
Ceritera tentang hati kalut
Secebis rasa yang sakit
Perit dan pahit....

Bukan dia untuk aku
Hakikatnya dia milik mereka.

1 comment:

Ad Rifza said...

Mungkin dia untuk aku
Mungkin itu cinta dia
Mungkin itu kasih dan sayang dia
Mungkin ini bukan sisipan rasa

Segalanya mungkin..Kita tidak ketahui akan takdirNYA...Jalannya diatur arah dengan suatu yang berhikmah..Hikmah yang membuat manusia berfikir..

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************