CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, June 2, 2009

Happy Holiday Cikgu...

Salam....
Saya sudah selamat berada di laman desa tercinta bertemankan mereka yang saya rindukan, mereka yang saya sayang sekian lama. Saya dengan jiwa yang rasa seperti baru tapi hakikatnya masih serupa... hihihi tidak jauh berbeza, masih saya yang dulu, saya yang ada kalanya penuh hipokrasi, saya yang suka bazirkan airmata, saya yang sukar untuk mencari sekelumit ketenangan pada jiwa yang kecamuk....apapun saya belajar untuk bersyukur, menerima itu lebih baik, redha itu sebaik2 penawar yang membebat, saya resah dalam mencari kerana ada hujung yang tajam yang akan mencarik calar di hati.... biar kan....

Alhamdulillah saya sudah selamat dengan sahnya menamatkan pengajian KPLI saya. 28 Mei lepas saya dengan bangganya dengan senyum yang lebar dan cukup manis telah meng'konvo'kan diri. Kalau nak di ikut kan saya tidaklah begitu teruja untuk menghadirkan diri memandang my mama awal2 lagi sudah gtau nak attend, jadi saya pertimbangkan (untuk tidak terus mengecewakan dia) di tmbhkan lagi dengan dekat ngan cuti penggal.... jadi saya mencuri kesempatan yang ada untuk balik awal satu minggu...bleh laa saya berlama2 kat semenanjung ini... hahaha.... hakikatnya jadual saya cuti ini terlalu laa padatnya....

Kesempatan yang terhad saya luangkan sedikit untuk spendkan bersama sahabat saya si camar putih.... sempat laa lelapkan mata kat umah dia untuk satu malam, lanjer dia kat Tupai-Tupai yang best itu (sepanjang ingatan saya tk pernah sy lanjer acha n family selalu2 En hubby dia laa yang kuar duit...), makan nasik lemak ayam rendang dia.... huhuhuhu, (apologi tuk Acha sebab tk leh lama2 spend time ngan ko, ko pun keja balik lmbt kan.... aku lak agenda bertindan2, lotih nak ikut...ko th aku kan.... tp heran kan.... this time kita tk byk spend sembang or borak2..... mcm tk der apa yang nak di sembangkan.... hihihi mungkin jauh pun tk rasa mcm jauh pun... kalu dulu sure spend time kt depan tv smbil borak2 kupas2 citer lama (dengan izin en hubby ko).... apapun hati aku dh tenang dengan kegembiraan yang kita ada.... really cha....)

Kesempatan yang ada saya luangkan duit kat Jakel Jln Tar, kedai2 kain kat Jln Masjid India, JJ Maluri..... sogo.... n etc untuk baju raya tuk family, baju baby Hanan, baby Fatil, gown tuk Dina, kasut raya utk diri sdiri...huhu tk hengat nya.... raya lmbt lagi laa tp dh spend tuk kasut raya.... hahahah sorry.... ada sedikit kerosakan pada minda sy.....

Apa lagi yang saya nak citer ek.... erm... semalam saya kuar ngan dia. 1st time dating u.... ahahah..malu ar nak citer..... tp siyusly hati saya masih membisu. tak tahu laa kenapa hati jadi makin pejal....benci dengan apa yang pernah terjadi....sakit hati dengan kelemahan diri sendiri. Saya masih ada dia walau apa pun yang jadi hari ni...selama mana hati nak bisu....dia masih setia temani mlm2 saya, masih sedia untuk lenyapkan sunyi dan sepi saya. Terima kasih utk dia. Dekat tapi jauh.... ada tapi samar.... rindu dan sayang tapi kaku yang terbias... dia dan saya... kami serupa...persamaan yang mungkin akan memusnahkan.... persamaan yang mungkin akan menimbulkan keraguan dan syak wasangka yang hakiki.... masih saya berpegang pada kata2 dia semalam..... "kita pohon petunjuk Allah.... sama2 beristikharah untuk ilham dari DIA" dan saya sebulatnya serahkan pada bahasa dan ilham Allah swt.

Saya titik dulu ek.... sorry tak der mood nak upload gambar.... nnt ek... kalu tibe mood nak edit gambar datang sy uploap later ek.... tingin nak upload gambar baby Fatil.... nnt ek.... ada citer ttg baby Fatil....

~Saya titik dengan rasa~

8 comments:

~Cinta Cukulet~ said...

selamat bercuti kak sufi :)

amirul said...

Salam,
Selamat bercuti ye... raya lambat lagi arr... puasa pun belum hehe...

addyaholix said...

wahhh best sufi jalan-jalan. jumpa camarputih ya. haha!

tak ajak pon. majuk lah. haha!

chekgu Bani Hassim said...

selamat pulang ke pangkuan mereka yg tersayang...
jage diri dan enjoi!

Sufi Idany said...

Cukulet : Terima kasih sis.... huhuhu

Amirul : Thanks juga sama kamu ya... ahahah tu laa i kata minda i rosak sket bab raya2 nih.... :D

Addy : Erm.... tak tau lak Addy nak join tu laa org mtk no phone tk nak kasik..... huhuhuh sapa rugi kalu tak bleh mkn @ Tupai2 yang BEST itu.... Apapun tq

CekguBH : ahaha.... enjoi tak hengat dunia...perabih saki baki duit....

Keri AlHaj said...

wah... dah konvo ke? teringat pulak zaman saya konvo dulu, tersengguk2 dlm dewan pasal dengar gamelan.. heheheh...

selamat bercuti, selamat brehat... selamat merungkaikan rindu di dada...

NuR si CiKGu RiBeNa (NSCR) said...

selamat bercuti kak sufi..

akak, amik award kat blog nur ye..
teringin nak jumpa akak..
tapi mcm lokasi jauh banget..

en_me said...

sonoknyerr cuti cuti ghitewww..

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************