CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, June 16, 2009

Rangkuman Cerita Saya.

Salam untuk semua yang berkunjungan ke laman ini, secara terang2an mahupun juga yang tersembunyi. Apapun saya tetap berterima kasih. Saya sudah selamat kembali ke belantara Sg. Sengian selepas percutian yang agak panjang (saya kira) - 25 Mei hingga 13 Jun yang lepas. Semua yang di rancang Alhamdulillah berlaku dengan selamatnya. Saya berjaya mengadakan kenduri kesyukuran seperti yang saya hajatkan, dengan jemputan dan hidangan yang ada, Alhamdulillah tiada istilah pembaziran. Lauk bertambah, nasik juga bertambah. Syukur saya panjatkan kehadrat Allah swt kerana tanpa keizinan DIA tidak mungkin semua itu berjalan lancar. Juga kegembiraan saya di kelilingi mereka yang dulu menjauh, kini kian menghampiri, ada pelukan yang saya rindukan sangat-sangat, terlerai rindu, tersimpul kasih dan sayang. Ada senyum yang saya dambakan sekian lama terlakar manis dengan penuh ikhlas. Ada tangan yang saya rindu untuk digenggam erat hangat bertaut tanpa ragu. Alhamdulillah.

Kalau mungkin ada perit hanya pada cerita saya dan dia. Biarlah ketentuan DIA sahaja yang mengikat di mana saya dan siapa dia. Sebaris ayat yang terpapar cukup untuk saya fahami maksud yang ada, tersurat mahupun tersirat. Setiap kata yang tercatat meninggalkan kesan dan beban yang bukan sedikit, namum saya harus akui jika begitu kehendaknya siapa saya untuk memaksa. Sejauh ini saya rindukan sesuatu.

Alhamdulillah, pertama kali balik bercuti dari tanah besar Borneo ini Allah izinkan saya untuk bergelar Mummy ... (jgn lah gelakkan saya) Saya begitu teringin untuk jadi Ibu. Dengan adanya Baby Fatil saya lah Mummy. Erm Fatil.... nama yang dekat ngan saya time kat kg ari tu. Pada permulaan kisahnya dia bakal di serahkan kepada mana2 keluarga yang mmg ingin dengan ikhlas nak menjaga kebajikannya. Jauh dari hati saya, saya juga teringin untuk jaga Fatil. Kalau lah bukan kekangan saya berada di Bintulu ini, seharusnya saya akan kekal jadi Mummy kepada Fatil. Sepanjang bersama saya, saya banyak belanjakan untuk Baby Fatil, dari pakaian, drypers, susu, mainan, n sumer laa alat2 tuk baby...cuba saya adakan... wah... 1st time saya shoping barangan baby. Teruja you.

Biarkan lensa saya bercerita plak k....

Ulang tahun pertama Fatil. Mummy yang lebih-lebih kan?

Riak wajah Fatil.

Fatil n Mummy, Fatil n Dhiyaa' Hanan


Posing tak hengat nye Mummy. Heheheh



Antara posing time Konvo dat day.

~Saya titik bersama senyum di ikat duka~


Nak mandi bunga la....
bleh ke?

7 comments:

NuR si CiKGu RiBeNa (NSCR) said...

rindunya nur nak baca blog akak...
fatil tu sape kak...?
cumel ler dia..

en_me said...

cuti sakannnns.. salammm

Keri AlHaj said...

cutenya fatil... tapi, knp kena serahkan pd keluarga lain?? mak ayah dia mana???

I-sya said...

bestnyer konvo. ko mintak aku bungakan? sorry ler naper ntah aku tak terlintas nak kasi.

wei... fatil tuh kalo xmoh kasi tau ek. aku siyus nih. hehehe...

da... apa pun terjadi x salah kalo kita berterus-terang ttg impian hari depan kita utk elak kita terus menunggu sst yg x pasti.

Sufi Idany said...

Nur : terima kasih sbb selalu singgah kat laman hati akak ni.... nur nnt email akak ek.

En_Me : dah org bagi cuti, cuti laa apa lagi....kan?

Abg Chime : erm... knp ek? kalu ida rasa sesuai ida citer kan nnt k.

Acha : 1) ko kan memang kedekut ngan aku huhuhuh... (kidding sis) 2) Fatil tu blum ada keputusan lagi....so far masih kat umah aku kt kg. 3) terima kasih sbb sentiasa ada tuk aku.

Redynne™ said...

syomelnyeee Fatil..

mummy Fatil pun syomel gak.. hehe..

NuR si CiKGu RiBeNa (NSCR) said...

akak.. sorry baru baca..
ape ek emel akak...??
nur tak dpt cari kat sini..
ke nur tak pandai cari? hikhik!

ni emel nur..
hidayahanim@gmail.com

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************