CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Thursday, January 10, 2008

Salam 1429H.

Hari ni 1 Muharram 1429H. hari pertama permulaan tahun hijrah. semoga masing2 mendapat pengisian yg nyata dan mendapat sinar hijrah yang sebenar.

"Kita pohon kekuatan, Allah bagi kita kesulitan untuk jadikan kita kuat. Kita pohon keteguhan hati, Allah bagi kita masalah untuk diatasi. Kita pohon keyakinan, Allah bagi kita ujian untuk memantapkan iman dan jiwa. Kita pohon cinta, Allah berikan kita insan yg tulus untuk kita dampingi. Kadangkala kita tidak pernah dapat yg kita ingin kan, namun kita sentiasa dapat apa yang kita perlukan. Selamat Tahun Baru Hijrah 1429H"

sms yg aku terima diawal pagi tahun baru. seketika aku terhenti dan menghayati erti dan permaknaan yg begitu menyentuh akal dan minda aku. apa yg kita dapat, apa yg kita ada dan segala mcm dugaan, ujian, masalah itu sebenarnya jalan dan permulaan untuk kita dptkan apa yg kita nak dlm kehidupan ini. pastinya semua itu mengajar kita utk lebih bersyukur dgn nikmat, Rahmat dan kasih syg Allah utk kita.....

No comments:

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************