CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, January 29, 2008

Episod Baru Untuk Sebuah Kehidupan

Hari ni 29 Jan 2008, lamanya tak jenguk blog ni. lamanya tak up date this laman. banyak kekangan dan halangan yang terpaksa aku tempuh selama tempoh ini. biar aku cuba rangkum kan cerita sepanjang tempoh permulaan yg baru ni. 14 Jan 2008 yg lepas aku daftar kat IPIK cheras utk tempoh 1 tahun. menuntut ilmu untuk persedian aku menyalurkan nya kembali untuk anak bangsa yg senantiasa dahagakan nya. hampir 3 minggu kat sini, persepsi aku mula berubah. meskipun ini bukan kerjaya pilihan aku yang mendapat tmpat teratas namun ari ni aku akui aku mula jatuh cinta dengan bidang keguruan ini. seminggu pertama aku kat sini, terlalu byk provokasi yang menerjah dari pelbagai pihak especially pihak pengurusan IPIK ni sendiri. namun ari ni aku sedar dan akui...benarnya kata pepatah.... belum kenal belum cinta....dah kenal cinta yg dulu tak der kini mula bercambah dan aku yakin cinta ini akan menjadi rimbun anak bangsa.

erm.... aku sedikit kecewa dgn mereka mereka yg sepatutnya ada bersama aku namun apa yg aku harung kini semua nya sendirian. susahnya untuk mendapatkan sedikit pertolongan dari mereka semua. kata orang kedewasaan mengajar kita utk terus berdikari. aku akur dan terima itu semua. aku datang IPIK Cheras ni sendirian. turun naik bus sorang2. sedikit terharu tp aku igt acha ckp.... aku ni boleh idup kat mana2 pun. mungkin sbb aku jenis mudah bergaul, suka bertanya dan sbb tu aku bleh gamble sensorang kemana2 pun... tp sedey gak.... huuhuhuhu rasa alone all this while...

hari2 sebelum ni dan akan dtg before elaun pengajian kluar means aku akan adapi mslh kewangan. skang pun aku duk pk mcm mn aku nak survive tuk 2 bln akan dtg without any income. susah sebenarnya even ada yg sedia nak membantu tp kan lebih baik kalu kita dpt hak kita yang ada pd org lain.... duit? duit aku ada pd insan2 tertentu..... dan kalu aku kumpul balik aku akn dpt satu jumlah yang besar n bleh laa tmpung blnja idup kat sini.....huhuhuhhu...

thanks in advance to yg sudi and sedia untuk bersusah pyh bersama aku....

** kerlip bintang di dada langit...indah nya mampu tenangkan jiwa yang lara**

No comments:

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************