CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, November 20, 2007

Kawan, Sahabat dan Teman

Dalam liku2 idup ni aku sering teruja pd istilah kawan, sahabat dan juga teman. siapa yg sebenarnya boleh aku bangga kan menjadi kawan, sahabat mahupun teman.? dalam resah rasa yg panjang ini, aku temui erti keikhlasan satu PERSAHABATAN. bersama dia aku harung segala duka dan luka. dengan dia aku berkongsi gelak tawa dan kegembiraan. disisinya juga aku titiskan airmata bila hati berbicara bahasa gundah. di samping dia aku lirikkan senyum tanda aku berlapang hati saat hati di serakkan secebis damai. dalam banyak hal aku rela korbankan apa saja hanya tuk melihat dia terus tersenyum walau dlm hati nya aku tahu terlalu banyak bahasa duka yg di ungkap nya. apa yg ada dalam kehidupan nya, itu lah yg dia akan kongsi kan dgn aku. hakikatnya kami saling melengkapi walau terpisah oleh jarak dan masa namun itu bukan halangan utk kami bersama harungi landasan kehidupan ini. dia yang aku syg. dia yang aku tumpang sedikit kekuatan, dia yg aku sandarkan bahu tatkala duka bertandang. dia yg beri aku peluang utk bersama dlm ikatan PERSAHABATAN ini. dia lah yg terbaik yg aku ada sepanjang jalan ini....terima kasih kerana tak pernah hilang dari aku...

No comments:

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************