CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, September 29, 2009

Syawal 1430H.... Makna Pertemuan

Salam Aidilfitri untuk semua. Masih belum terlewat untuk saya hulurkan salam lebaran. Sebagai tanda kemenangan setelah berakhirnya Ramadhan.

Syawal kali ini memberikan 2 makna dan pengertian yang berbeza. Syukur kerana dengan nikmat kehidupan yang DIA anugerahkan.... kita semua dapat merayakan Aidilfitri dengan sempurna. Meskipun ada rasa yang tidak enak.... ada cerita yang bergaul duka.... namun kemanisan nya tetap saya rasa.

Syawal kali ini menggamit rindu yang tiada taranya pada kawan2 saya yang tujuh itu. Rasanya pernah saya bercerita tentang mereka. Sudah lama saya kira, kami tidak bertemu dan berkumpul. Dulu selalu jugak kami berkumpul dan saling menziarahi..... kalau ada pun mungkin saya dan farrah yang tidak pernah terputus hubungan dan saling bertanya khabar. Yang lain dengan komitmen dan tanggungjawab yg ada.... mungkin ada masanya kisah lalu tertinggal di belakang. Saya akur. Dengan rasa rindu yang ada.... saya usahakan untuk adakn pertemuan sempena Aidilfitri 2009 ni. Hasil usaha dan tautan rindu yang tebal, saya berjaya kumpulkan 6 dr 7 sahabat zaman SKKC attended 1992 (Ahmad Mursyid, Lokman, Farrah Irdawati, Nazahiyah, Hazirah, Azizah dan saya sendiri). Syang nya Lokman tak der.... beraya umah mentua kt Melaka tmbahn isteri nya tgh sarat mengandungkan cahayamata mereka yang pertama. Alhamdulillah.... masing2 sudah ada kehidupan yang bagus. Hanya saya, naza n gie yng masih setia dengan status CIK..... apapun insyaAllah ada ruang utk kita kan Ja.... eheheh....
Semoga kita masih boleh jadi seperti semalam.... erat dan bertaut pada tali PERSAHABATAN. Manis kenangan masa lalu menggamit kerinduan yang bukan sedikit.

Farrah n Hasrul wif their Harraz & Khayra
Mursyid n Umi wif their Irdina & Insyirah
Azizah n Hubby wif their Along n Na
(Semoga Gjah n Umi selamat melahirkan cahayamata ke 3 mereka...due pun lbh kurang sama je next coming Nov)

Raya ari tu saya menerima kunjungan dari Fairuz.... mber kamcing time kt Mtriks @ IKIP Pahang. tk sangka leh jumpa dia lg.... dh 2 anak pun..... hihihi....
Saya ngan Peyuh, Hubby n 2 anaknya....
Saya n My Nani.
Saya n Sis Azza.

Semoga kita terus ampuh bersama.

Kenapa ada rasa yang perit
Kenapa ada dengki di tangkai hati
Kenapa aku jauh tersisih
Kenapa aku melarik luka
Terus bagaimana harus berlaku
untuk aku ubah apa yang tercatit
Apa lg perlu aku korbankan
untuk terus selari dn seiring
kehendakmu.

No comments:

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************