CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, September 14, 2009

Hari ini saya 29 tahun.... antara impian dan realiti hidup.


Salam

Hari ini saya dah 29 tahun di bumi Tuhan yang terbentang ini. Selamat Ulang Tahun Kelahiran ke 29 Ida.... Semoga terus ampuh walau apa juga yang mendepani hari. Semoga hanya yang terbaik untuk saya, hari ini, esok dan hari2 yang bakal mendatang. Semoga kehidupan saya akan lebih baik dari sebelum nya. Semoga saya akan jadi lebih matang seiring angka yang bertambah. Semoga Allah tetapkan hati saya terus padaNYA. Semoga ada sinar untuk saya realisasikan gugusan impian yang masih saya kejar....yang masih belum terlunas, yang ada ketikanya mengganggu ketenangan emosi saya. Semoga derita hati yang ada akan lenyap bersama kegemilangan yang saya harapkan. Untuk menjadi seperti apa yang saya impikan.

Hari ini, setelah 29 tahun saya meminjam udara Allah saya bangga dengan diri saya sendiri. Melihat jatuh bangun sendiri dengan pandangan hati sendiri buat saya terfikir betapa Allah sygkan saya. Peluang untuk saya masih ada. Masih berbaki ruang untuk saya berusaha merubah kehidupan saya ke arah yang lebih baik. Betapa saya melihat rentetan kekecewaan sendiri dalam kekacauan emosi yang ada ketikanya menggila hingga saya rasa saya sudah tidak berdaya. Walau seribu kali saya berkata tentang kekalahan, kegagalan namun kenyataannya saya tidak kalah. Saya masih berusaha, mencari, dan bekerja untuk mendapatkannya. Menilai kekurangan diri sendiri yang pada zahirnya kelebihan diri yang ada tidak saya endahkan. Bersyukurkah saya? Alhamdulillah...saya menyedari hakikat diri. Sebagai manusia biasa, saya akui yang saya gagal mengawal rentak hati dengan rasional. Gagal mengurus hambatan emosi gila bila realiti saya tidak secantik lorekan impian. Impian..... semoga Allah perkenankan kebahagian yang saya cari.

Betapa saya akan terus ampuh di maya pada ini.

SELAMAT ULANG TAHUN KE 29

~Saya noktahkan dengan satu rasa... SYUKUR~

** Selamat Ulang Tahun ke 29 juga untuk MY NANI MASTURA
on 16th Sept (in advance yer laling).
Wishing u ALL THE BEST & I DO LOVE U
for every single things yang ada
dlm memori kita since 2005.
Semoga impian kita akan seindah kasih aku,
semegah warna pelangi,
secerah mentari siang,
dan gemerlapnya segemilang purnama penuh....
kita masih menanti dan kita percaya ada bahagia untuk kita**

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************