CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday, January 4, 2009

I'm Leaving......

Salam....
Malam ni saya akan ke KL dengan Mahligai Express.
Esok seharian ronggeng kat KL, jejak sudut2 KL yang ada kesan kenangan.

Janji ngan Acha nak lunch sesama.... semestinya saya rela dan sedia menapak sejauh manapun demi sahabat seperti Acha. She is my beloved friend. She's everything. A shoulder bila saya perlukan kekuatan, sapu tangan saya saat airmata laju di pipi.... my advisor, and.... macam2 laa dia bleh jadi pada saya... ah.... knp lak bercerita pasal dia... :) apapun sy terlalu mnghargainya.

Niat di hati nak bersemuka dengan Abah sebelum sy pergi ke Sarawak ni... tp tk dpt di pastikan samada dia ada di KL atau tak.... (tak tepon pun lg). Sekadar ingin merungkaikan apa yang nampak nya kian kusut. Terlalu banyak yang tersimpan dan terpendam.

6hb Jan 2009 MH2742 penerbangan 1135am akan membawa saya jauh ke bumi Bintulu. Semoga apa yang akan saya terima di sana nnt adalah yang terbaik dari Allah untuk saya. Sy menerimanya dengan lapang dan sikit pun tidak tergores rasa kesal,takut atau sedih dalam diri saya. Apa yang sy rasa dan sy harapkan sejauh kepergian ini.... satu episod baru dalam hidup saya, ceritera baru dalam lembaran 2009 dan seterusnya, saya yang baru, jiwa yang baru, minda yang baru dan keindahan rasa yang baru.

Semoga perjalanan dan semua perancangan saya nanti di Rahmati Allah.

8 comments:

SHIMI said...

selamat jalan sufi idany, selamat bertugas dibumi bintulu. Dimana bumi dipijak disitu langit dijunjung. Tekad dan niat perlu betul. Saya pernah merasai bertugas jauh dari keluarga masa awal berkerja. Pegangan saya - mulut nahu manis, hati mahu baik.
Jangan lupa update blog ok

rosada said...

selamat berlepas. sy baru ikuti blog anda. menarik. jgn lupe pepatah "masuk kandang kambing mengembik tapi kalau masuk kandang harimau jgn lupe mengucap hehehehe.... Semoga selamat semuanya. Amin.

miEchi said...

take care ya!!!

Blackdiamond Forever said...

Ida...Slamat jalan ida...Sedih lak rasanya...tapi bila ko sendiri seronok & bahagia untuk membuka ceritera baru sempena lembaran baru 2009, jadi aku turut bahagia & tumpang gembira...
Ida, kenangan bersama ko di kampus Sintok tetap berada disudut hati ni mengiringi permergian ko ke bumi Bintulu..selamat maju jaya sahabatku ida...

addyaholix said...

selamat jalan sufi.
moga langkah sufi terus indah.

chimera said...

selamat berjuang ditempat orang... selamat berbakti kepada anak bangsa... Bahagaian ida di bumi Bintulu... semoga senang di sana. semoga bahagia di sana...

selamat beranggkat dgn selamat...

en_me said...

good luck my dear.. forget ME not.. ehehe

Sufi Idany said...

To All : Terima kasih utk kiriman doa dan sokongan kalian untuk saya. Saya selamat dah smpai kat bintulu. Skang ada kat Regency Hotel.

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************