CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Saturday, August 22, 2009

Salam Ramadhan

Salam Ramadhan utk semua.

Jika ada khilaf, terlanjur kata, janji yg tidak tertunai, atau apa jua bentuk kesalahan samada dengan sengaja atau tidak, di sedari atau tidak, sy panjangkan kata maaf ini semoga semuanya dapat di maafkan.

Harapan saya biarlah Ramadhan ini membawa erti buat kita.

Selamat berterawikh.... (saya tidak mempunyai peluang untuk berjemaah seperti sebelumnya...apa yg termampu insyaAllah akn sy tunaikan)

Ramadhan pertama di sini bg sy seraut kerinduan....pasti sy rindukn laungan azan, rindu untuk berjemaah, rindu kan pasar ramadhan, rindu kan keriuhan bersama keluarga dan byk lg kerinduan yang tidak terungkap.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lama saya biarkan laman ini kosong dan sepi tanpa secarik ceritera untuk di kongsikan dengan semua. Tuntutan kerja yang sedikit mengejar bagi saya sedikit tekanan. Dalam masa 3 minggu kebelakangan ini ada beberapa program yang memerlukan tenaga bakti saya.

Saya nak gtau ni.... sy baru je baik dari demam yang berterusan. Saya kira ada la dalam 12 ari sy demam dan selsema. 1st time g klinik (Private) doc kata ada simptom H1N1. Doc bg MC 2 ari. Doc bg ubat, sy mkn tp demam tk nak baik gak...yg merisaukan saya bila sy rasa mcm tk larat sesangat even nak berjalan pun rasa tk larat n mcm nk asma....sesak nafas n batuk2. Tu yang paksa sy untuk ke klinik (Gov) tuk 2nd time.... huhuhuh ni btul2 mengecewakan....lsg MA tu tk check pun sy.... just amik suhu badan n terus bg sy MC dia kata sy tk demam plak tu bg panadol je.... klu gitu sy leh beli kt kedai laa tk perlu susah payah g klinik.... dia igt sy pergi sbb nk MC kot....dia tk th tahap kerisauan saya wktu itu.... huh! Saya tak guna pun MC tu...sbb sy perlu mengacarakan Majlis Sambutan Kemerdekaan Peringkat Sekolah. Alhamdulillah waktu tu saya dh beransur baik.

Isnin ni saya akan ke Kuching ngan Cik Wani.... 3 mlm ni sy sesorang kat ats sana....housemate lain sumer dh terbang balik kg.....sambut puasa sempena cuti pertengahan penggal dua.

Doakan semuanya akan selamat.


6 comments:

Qasih said...

salam ramadan sufi idany..

moga kerinduan itu akan terisi dengan ketenangan dan keberkatan bulan yang mulia ini.

NuR said...

akak sihat?
rindu nak baca coretan akak...

take care ye..

nanimastura said...

salam ramadhan...maafkan segala khilaf...moga ramadhan kali ini membawa keberkatan utk kita semua..insya Allah...amin

chimera said...

Salam ramadan ida... Moga cepat sembuh....

Cuti sekolah tak balik kampung ke??

Sufi Idany said...

To All : Thank for the wish.... alhamdulillah sy dh sembuh abg chime..... erm tk balik pun alang2 raya pun nak balik gk kan.... balik ry je laa nt.... Nur, aka rindu nur jugak.... nnt bila2 on9 YM ek... Nani, i miss u laling.... menghitung hari detik demi detik....masa ku nanti akan kah pasti... huhuhu...going to kuching this afternoon.

nordee said...

salam ramadhan...akak doakan idani sihat hendaknya...dijauhkan penyakit dan bahaya..semoga ramdhan membawa keberkatan ..AMIN

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************