CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, July 14, 2009

Lemas....saya perlukan ruang

Salam

Saya kelemasan dan saya betul2 perlukan ruang utk terus kn kehidupan ini. Hati saya, jiwa dan minda saya bukan pada skala yang betul. Saya benci dgn alasan yang tercipta utk saya. Klise n tipikal sgt.

Saya lalui lg jalan cerita yg sebegini.

Semoga hati saya akan kembali seperti asal. Mungkin saya perlu bekukan hati saya sekali lagi. Sebenarnya saya menyesal kerana membiarkan perkara sebegini terjadi lagi. Kesilapan.... kenapa harus berulang? Terasa saya bodoh sgt. Hilang malu dan maruah bila merayu dan menyatakan apa yg tersirat di hati. Habis sudah usaha saya. I'm not a fighter. Dulu bila Fizi bg alasan nk fight back his exgf sy tk fikir panjang..... just let him be. Tp kali ni sayang saya kuat sgt utk dia. Tk nak lepaskn dia tapi sy tk reti nk fight lagi. Rasa tk adil utk bila saya dh buang semua keegoan saya semata2 untuk meletakkan diri saya dlm hati dia. Saya lupakan prinsip saya, saya mungkir janji dgn diri sy sdiri.... mungkin ni lah harga yng harus sy byr untuk semua itu.

Jalan saya kembali sunyi..... sepi juga yang mewarnainya.

Kembalikan ruang utk saya terus ampuh.

kerana aku manusia biasa
aku menangis utk sedikit kelukaan
jika akulah calon terbaik yang ada
kembalikan aku ruang yg terikat
dengan kata.
kerana aku manusia lemah
mudah kecewa kerana hati kian merapuh
kerana aku terpaksa akui
ruang yang ada terlalu sempit
untuk aku bertandang
dan terus menghuni.

6 comments:

Chekgu BaniHassim said...

take ur time...
calm down...

hidup ni mmg ade turun dan naiknye...

Rashid said...

salam sufi idany
Moga tabah..kehidupan ini sebenarnya penuh ngan hikmah. Apa yang berlaku pada diri ada hikmahnya.. cuma kandakala ia tersembunyi tak terlihat oleh kita.

Pesan saya, sufi idany perlu juga berani dalam melafazkan sesuatu .. jangan pendamkannya.. sama ada ia bersama dan menyebelahi kita dan sebaliknya jangan disedihi.. anggaplah ia ada kebaikan pada kita dan semua..

Menangislah jika ia yang terbaik.. kemudian bangkitlah.. berlarilah kerna masih ada yang menanti nun di sana..

UnGu VioLet said...

kuatkan semangat yer kak..

NuR said...

kak...
kita manusia.
ada kekurangan serta kelebihan.
adakalanya kita tak dpt menidakkan tentang sesuatu apatah lagi jika perkara tu berkaitan tentang hati dan perasaan.

nur pasti akak kuat..
sbb tu akak diuji lagi dgn situasi mcm ni...

p/s: emel akak ape...??

ms_huhu said...

be strong sis......jgn putus asa

Sufi Idany said...

For all of u : Truly thanks....

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************