CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, December 3, 2007

Sukarkah untuk menjadi jujur?

Knp aku pilih JUJUR jd topic Kasih Sufi ari ni? Aku paling pantang bila org tipu aku. Aku paling benci manusia penipu. Sbb tu seboleh2nya aku ajar diri aku utk tidak menipu. Pada aku tak der guna kalu kita tipu sekali pun sbb…. Satu ari org pasti akan tahu tembelang kita. So sejak aku tahu apa itu JUJUR, aku cuba jadi seorang insan yg JUJUR, sejujur yg aku mampu. Tapi, tak semua org boleh JUJUR even pada diri sendiri. Berkali2 aku pesan, aku bgth tak leh jujur ngan aku sekalipun cuba laa jujur dgn diri sdiri.... tp knp masih tak boleh nak berlaku jujur? Tak boleh ke nak adil dgn diri sendiri? Hari ini aku rasa double2 dumb. Felt just like a dumb. Why? Knp harus memulakan sesuatu tu dgn penipuan? Mcm lagu Farah Ashikin lak… Seribu Penipuan. :) hakikat nya aku tak salah kn sesapa. Mungkin aku yg tak terlalu mudah bagi kepercayaan pada org. hingga aku sendiri yg terus mencarik luka… huhuuhuhu…. Biar masa yg terus merawat dan membebat luka yg ada. Dan sebagai seorang manusia yg bernama aku, aku sering tanamkan dlm jiwa ni utk terus melangkah dan belajar utk berfikiran positif. Banyak perkara yg berlaku dlm perjalanan ni yg ada ketikanya meruntun rasa sekeping hati. Namun selagi kita masih bernyawa dan kita tahu kita ada jln yg sepatutnya kita ikut….aku yakin dgn Kebesaran dan Kekuasaan DIA yang Esa. Semua nya termaktub dlm catatan di Loh Mahfuz lagi. Sebagai yg di cipta kita harus kembali kepada fitrah kejadian ini. Semua yg berlaku ada sebab dan musabbab nya... apa yg perlu, kita harus menanti jawapan pd setiap persoalan kenapa dan mengapa.

** Kadang kadang langkah kt tersadung di jalan penuh liku, dan ada ketikanya airmata tak mampu lagi merawat luka yang tercarik di hati**

No comments:

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************