CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, December 18, 2007

Koleksi aku....

Antara koleksi untaian kata yang ada dlm simpanan aku.... aku publish kan tuk share ngan semua yg setia jd visitor blog kasih sufi ni...

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

Akukah yang terlewat waktu atau waktu itu yang tercepat…?

Cinta sering buat kita silap…
Cinta juga buat kita jadi bodoh,
Biar kita silap dan bodoh
Asal kita tak hilang cinta….

Yang indah itu tak semuanya permata
Kadang kala sinar kaca juga mampu menerangi perjalanan kita
Walau penuh kesakitan.

Dalam kasih memeluk rasa
Meniti rindu dikalbu sunyi
Mencari tapak berpijak kasih
Diangin lalu ku mohon restu

Biar sirna indah pelangi andai gemerlapnya tak lagi bisa mewarnai perjalanan hidup ini.

Perpisahan yang terjadi sememangnya janji pada satu pertemuan.
Jangan dikesali. Hargailah kerana sekurang-kurangnya kita pernah bertemu dan bersama.

Hidup ini ibarat gula-gula, masam manis & adakalanya masin. Dia tak pernah berhenti berharap biarpun ada kekosongan yang dirasa. Hatinya masih berdegil.
Dia percaya satu hari nanti dia mampu untuk senyum.

Jangan selalu kecewa dengan kekalahan, mungkin ada hikmah disebalik kekalahan itu.
Tabahkan hati dan terus berusaha.


U can buy gifts, but not love
U can pretend smile, but not happiness
U can lie to others, but not yourself.

Kadang-kadang hidup ini jadi sepi tanpa kawan kan?
Lebih sukar bila segalanya kelihatan pudar dan tanpa warna,
Esok yang mendatang belum tentu menjanjikan apa-apa,
Namun kita pasrah atas takdir yang tertulis.

Ukhuwah yang terbina persis untaian tasbih. Ada awal tiada penghujung.
Dibuat untuk mengingatiNYA. Dicantumkan kerana cintaNYA.
Diratib semata kerana redhaNYA. Ukhuwah fillah……

Andai ada daya aku ingin aku jadi galang ganti untuk setiap penderitaan mu. Agar senyum itu akan terlukis lagi diwajah mulus mu.

Siapa yang tegar menghitung keikhlasan dan kesetiaan bersama ? Selain dari mereka yang sudi menghadiahkan kelukaan dihati kita.

Mengapa masih ada kesengsaraan andai ada yang sudi menemani? Benarkah itu dapat mendamaikan hati? Andai kau bisa mendamaikan hati seorang teman, berikanlah penawarnya.


p/s : byk lg yg ada nnt kalu ada ruang masa aku post kan semuanya....

No comments:

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************