CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, October 6, 2008

Raya nyer citer....

Assalamu'alaikum....Salam Aidilfitri utk semua. Mohon ampun jika ada salah dan silap saya. Saya dah balik KL Sabtu lepas selepas berhari raya kat kampung. Alhamdulillah perjalanan balik kg dan kembali ke KL selamat. Saya tak der apa yg nak di ceritakan... biarlah gambar2 di bawah menceritakan semuanya.... apapun saya bersyukur, Aidilfitri kali ni menyatukan apa pernah berpecah, menjalin hubung keluarga yang pernah tersisih... cuma terkilan tk berkesempatan mencium tangan abah.... abah balik tp tak sempat nak datang beraya ngan kami.... (walau saya jarang berkomunikasi dengan abah, walau hati saya masih membeku dan mengeras.... tp jauh tersudut dalam hati, saya sygkan abah, jauh memilu utk saya jabat tangan abah.... saya akui...tnpa dia tidak lahir saya ke dunia ini. Semoga Allah ampun kan dosa2 saya pada Abah, semoga Allah lembutkan hati saya.)

bersama mama, adik2 n kak ipar....
abg yang snap...so tak der gmbr dia


my luvly younger sister....
nyat n suda (glamour name dlm family)
masing2 punya citer yang kadang2 buat sy pening
terutamanya yang specky tu....

sebahagian kuarga besar saya bergambar kenangan
bersama our luvly nanny (atas kusi 4 dr kiri)
pinky girl atas riba saya tu... sepupu saya yang istimewa
ain namanya.... seistimewa keletah nya yang menjadi penawar
kami semua.

saya dan adik... (yang ni pun sering memeningkan saya dan
merisaukan mama)
bdk2 pggl dia abg mawi.... (ada ke rupa mawi?)
ahaks!!


hidang istimewa di pagi raya....
mee kari, rendang daging + paru2 (air tangan saya),
nasi arab (mama wat), nasi dagang (mak longnya menu)
& nasi impit + satey (hidangan mak uda)
penuh meja.... pinggang mangkuk sumer kena move ke meja sebelah....

yummy... best tak ? ni hasil kerja saya...
thn ni 7 biji terhasil
(terpaksa tolak tempahan nen n nani...
tahun2 sudah saya amik tempahan wat choc cake ni)
1 biji tuk setiap satu umah ada 5 umah....
1 biji saya wat lagi tmbahn
utk umah saya... 1 lagi wat tuk mak muda wat balik
kg dia raya ke 2 tu....


ni lak sesi membahagikan kek ke umah mak sedara sebelah umah....
yam cake order dr mertua kak azza....
mmg yummy la... sumer org ty mana tempah sbb
besh nya sesangat.... kek keladi... 1 of my favourite cake...
tp tk reti nak wat.... kak azza kata kena wat pulut kuning
ayam golek bg dia baru bleh tuntut ilmu kek keladi ni ngan dia.... :-D


sabtu dan ahad.... operasi bakar cookies....
balik je umah aunty dah beli siap2 brg2 nak wat
kuih... so nak tk nak.... terpaksa laa wat...
maka terhasil laa.... tart nenas, chip choc cookies,
penut cookies crunch (alter2 recipe... seb baik jadi)
& cornflakes honey

apa perasaan anda tgk cendol ini..... sy begitu rindukannya
balik ari tu.... 4 ari berturut saya buat cendol ni tuk berbuka puasa
smpai nenek naik muak.... tp sy tk kenal erti muak sbb sy
begitu rindukan keenakkannya....
kat KL tak der campuran cendol mcm ni.... :-D

No comments:

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************