CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, June 17, 2008

....menjaga hati & seseorang....

“Menjaga Hati” - Yovie & Nuno

Masih tertinggal bayanganmu
yang telah membekas di relung hatiku
hujan tanpa henti seolah bertanda
cinta tak disini lagi kau telah berpaling

biarkan aku menjaga perasaan ini
menjaga segenap cinta yang telah kau beri
engkau pergi aku takkan pergi

kau menjauh aku takkan jauh
sebenarnya diriku masih mengharapkanmu
ooh oooh

masih adakah cahaya rindumu
yang dulu selalu cerminkan hatimu
aku takkan bisa menghapus dirimu
meskipun kulihat kau kini diseberang sana

andai akhirnya kau tak juga kembali
aku tetap sendiri menjaga hati

sejujurnya aku masih mengharapkanmu
oooh ooohh

last nite terdengar lagu ni kat laptop yanie... meruntun jap. ada yang masih tertinggal untuk aku selesaikan. itulah persoalan hati. kenapa aku masih tak mampu delete semua cerita tentang dia dari database aku. apa lagi yang perlu aku harap kan? kenapa aku perlu carikkan hati dan perasaan ini lagi? kenapa sukarnya utk aku kikis semua cerita yang tercatat dalam memori ini. siapa yang nak jaga ati aku melainkan aku sendiri yang menjaganya dari terus tercarik sendirian.

ada cerita tentang seseorang tapi aku takut utk amik sebarang risiko.

No comments:

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************