CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, February 4, 2008

K 1.24 & KPLI Ambilan Januari 2008

Dah 3 minggu aku register kat IPIK as a Guru Pelatih. Kat sini sumer org dh di panggil cikgu…. So aku dah jadi Cikgu Hida. Kat sini opsyen pemulihan yang paling ramai mendaftar. Ada 5 kelas sumernya. Aku dlm kelas K 1.24. ada 18 org semuanya kawan guru pelatih dlm kelas aku ni. 6 laki 12 ppuan. Ada 6 org dh kawen. Yg bakal nak nikah pun ada…. Ada yg single n available n ada jgk yang single but not available…. Huhuhhu aku? Single n available laa… kat sini suka je aku expose diri…try to sell my self…. Ehehehe.

Nak citer pasal kelas K 1.24. kat sini ala2 sekolah laa… imbas kembali zaman2 sekolah dulu2. dlm kelas ada Ketua Kelas, ada Pen. Ketua Kelas…. Nak tau tak…. Aku jadi Pen. Ketua Kelas… hah….. jgn pk aku expose diri ek… time ni aku kuar g toilet… aku masuk je… dorg gtau dh appointed aku as Pen. Ketua Kelas. Ok laa… aku accept je…. Sbb time sekolah dulu pnah gk pgg jwtn glemer tuh. Pastu ada time rehat. Ada peraturan2… mcm kat sekolah dulu2 la… tak leh mkn dlm kelas. Kalu tak der cikgu tak leh kuar kelas sesuka ati…. Ada time Waktu Belajar Sendiri….WBS. selalu nya time ni kami2 sumer discus psl assgment le…. Plg tensen bila ckp psl assgment… smpai aku dh tk leh nak organize dh aku nyer schedule.

Pastu ada lak aktiviti ptg lepas sekolah… dr 430 – 630ptg. Ada sukan permainan laa (aku amik Sukan Bola Baling – kat Bola Baling dorg appointed aku jd setiausaha Bola Baling) ada badan uniform laa…. Pastu ada sukan…ala sukan antara rumah tu…. Hah ni satu lagi… ntah malaun mana ntah angkat tgn cadang aku jd Bendahari Rumah Kamil…. Tensen jer…. Plak tu ramai lak yg sokong… siap ngan Lecturer Pemulihan Khas pun bg sokongan padu tuk lantik aku jd bendahari… tensen wey… tp aku amik ni sumer sbg tggjwb… mana th kan nnt dh masuk sekolah…. Ada laa pengalaman. Huhuhu. Badan uniform lak aku amik Kadet Remaja Sekolah (KRS)… aku ni buta kayu apa tu KRS. Main amik je. Hah ko skali dh tahu apa tu KRS naik pusing pala aku…. KRS tu ala2 Army, ala2 Palapes n Rotu…. Kena lak beli baju. Kalu 1 baju je ok laa ni 3 psg baju… haru btul laaa. Ada baju tuk latihan, ada baju tuk pejabat (pakai every Wednesday – hari Ko-K semalaysia), ada lak baju istiadat – yg ni wajib beli tuk majlis pentaulihan Kepegawaian KRS sekali ngan boot nyer laa…. Bleh ke aku ni kawat….????

So nak di pendekkan citer…. Schedule yg amat pack. Ari2 630 br leh balik. Kalu ari tak der activity ptg tu ok laa 430 dh blh balik… tp tu pun ari khamis n jmaat laa…. Erm… kalu nak ikut kan penat nyer tk mampu aku nak gmbarkan…. tu tak masuk lg ngan presentation, kerja kursus pendek, assgment, and so on….

Ada ke masa aku nak cari bf ni?

No comments:

Bahasa dari jiwa

Aku tidak setegar mentari, megah terang menghias siang. Aku mungkin hanya sejalur pelangi yang menumpang cahayanya mentari selepas hujan berlalu. Aku berubah dalam pelbagai warna, merona ceria penawar buat yang berduka. Rasailah kehadiran ku ibarat kau menatap pelangi sesudah hujan di balik cerahnya sinar mentari.

*********************************************************

Jangan terlalu memuji jika dihati tak pernah memuja

*********************************************************